lørdag den 21. marts 2015

Til min Tordenunge, pt. I

Kære Elvis,

Der er noget, vi bliver nødt til at snakke op. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor du altid vælger at droppe luren i de weekender, hvor vi to er alene hjemme sammen? Og kun de weekender! Jeg er selvfølgelig glad for, at du meget hellere vil være sammen med mig end at sove, men du må også forstå, at mor er træt. Mor er meget træt. Og jeg tror ærligt talt, at du ville få mere ud af mig senere på dagen, hvis vi lige begge fik den times pause. Det er jo heller ikke så sjovt for dig, at jeg så er nødt til at rende rundt og rydde op og ordne vasketøj, når du egentlig bare vil på tur!

Når nu vi er ved ting, jeg ikke helt forstår, så forstår jeg egentlig heller ikke din modesans i dag. Hvorfor ville du absolut i seng iført en helt sjaske-våd savlesmæk og med din trærangle om armen som armbånd? Det er da ikke rart at sove med! Én ting er, at jeg i hvert fald ikke måtte tage bodyen af og give dig natdragt på, og én ting er, at du absolut ville iføres stribede knæstrømper sammen med de bukser, jeg så mente, du skulle have på sammen med bodyen. Men våd savlesmæk og et hårdt armbånd? Det forstår jeg altså ikke.

Jeg forstår heller ikke rigtig alt, hvad du siger, men det er måske ikke så mærkeligt, når nu du taler dagen lang. Jeg er SÅ stolt over, at du kan tælle til 10, selv om 8 er blevet droppet i farten, men jeg ville nu ønske, at jeg forstod hvad "dede-dede-dede-dede" betød, for du siger det jo hele tiden uden pause. Jeg tror faktisk ikke rigtig, at du har tiet stille i dag overhovedet?

Endelig forstår jeg altså heller ikke, at du slet ikke gad at spise de pandekager, jeg bagte til os, men til gengæld gladeligt indtog æblejuice med rosiner puttet i. Men måske er det bare NOMA-agtig gastronomi, som jeg ikke er sofistikeret nok til at forstå.

Du må endelig ikke misforstå mig - jeg elsker at være sammen med dig, også når det bare er os to. Faktisk nyder jeg at vi har tid sammen, du og jeg. Men jeg tror også godt, vi kan blive enige om, at vi er to, der glæder os til, at far kommer hjem igen...

Kærlig hilsen,
Muaaaar


Ingen kommentarer:

Send en kommentar