tirsdag den 10. marts 2015

Søvnterrorist 1 og 2

Kender I det, hvor man næsten ville ønske, at man havde haft videofilmet en situation for efterfølgende at kunne køre den i dobbelttempo med cirkusmusik til? Sådan havde jeg det i går aftes. Eller nat var det vel egentlig.

Fordi jeg kom til at kaste mig over den der franske/danske selvangivelse i går, kom jeg jo aalt for sent i seng. Normalt går jeg i seng mellem halv tolv og tolv, men i går var den nærmere tyve over tolv. Netop som jeg havde slukket alt lyset i lejligheden og var på vej ind til Snubsen i soveværelset, aldeles klar til drømmeland, kom Hippien hjem fra en spontan koncerttur. Okay - detour; jeg skulle selvfølgelig ud og sige hej...

...Og så vågnede Snubsen og kaldte på mig. Så jeg gik ind til ham, fik hentet vand til ham, dysset ham i søvn igen og lagde mig selv ved siden af. Jeg nåede lige at falde hen...

...Og så kom Hippien ind og vækkede mig igen. Vi skulle jo lige små-snakke lidt. Jeg nåede lige at vågne helt, hvorefter han gik ud i køkkenet igen for at finde sig noget mad. Jeg faldt hen...

...Og så kom Hippien ind og vækkede mig igen. Han skulle lige fortælle mig, at han ville spise nogle specifikke rester, som jeg så måtte forklare ham altså allerede var blevet fortærret. Han var ikke tilfreds og gik ud i køkkenet igen. Jeg faldt hen...

...Og så kom Hippien ind og vækkede mig igen. Han var aldeles utilfreds med indholdet af køleskabet! Jeg gik med ud i køkkenet for lige at se, om jeg ikke bare kunne fikse et eller andet, men niks. Han besluttede sig for at gå ud efter noget mad. Jeg gik ind i soveværelset og faldt hen...

...Og så vågnede Snubsen. Og ville have mere vand. Jeg hentede det til ham og fik ham dysset til ro igen. Efter endnu lidt tid faldt jeg endelig hen igen...

...Og så kom Hippien tilbage og vækkede mig igen for at spørge, om jeg også var sulten? Ehm, nej tak. Jeg er egentlig bare ret træt og skal snart op! Han gik ind i stuen for at spise sin hjemhentede mad, og jeg faldt hen...

...Og så kom Hippien ind i seng og SÅ kunne vi sove! På det her tidspunkt var klokken på den forkerte side af to.

Jeg er godt nok glad for, at en tidlig morgen her trods alt betyder, at jeg kan sove til halv otte - men jeg er nu pænt træt alligevel i dag! De der to terrorister, jeg bor sammen med - nogle gange gør de det altså ikke helt nemt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar