søndag den 8. marts 2015

Dagens udflugt - Jardin d'Acclimatation

For et par uger siden gik jeg rundt i minus ti grader i New York, og i dag var det så 18 grader og solskin i Paris. Velkommen til foråret! Sikken et skift - og jeg elsker det!

Jeg havde én mission for i dag - jeg ville være udenfor mest muligt! Og det lykkedes også, kun afbrudt af Snubsens lur. Om formiddagen var han og jeg på legeplads - bare os, og efter hans lur tog vi på tur sammen med Hippien. Vi forsøgte os for første gang med at tage ud til Bois de Boulogne og Jardin d'Acclimatation, og det bliver i hvert fald ikke sidste gang!

30 minutter med Metro med et enkelt skift på Concorde, og så var vi pludselig ude i den dejligste park, som vel nemmest kan sammenlignes med Dyrehavsbakken. En kombination af park, zoologisk have og Tivoli. Snubsen var fuldkommen overvældet; jeg har aldrig set så stoooore øjne på ham. Han fik lov at klappe geder, han løb rundt på græsset og han stod i lang tid og bare kiggede på en forlystelse, der kørte forbi. Nå ja - og så fik han en Mickey Mouse-ballon til 8 euro! Det er jo sindssygt... Men udover det var det en billig fornøjelse - de 3 euro pr. voksen var godt givet ud.

Det første vi så, da vi kom ind, var gynger! Rigtige gynger!! Desværre var der også virkelig mange børn, som både brugte og stod i kø til gyngerne, så Snubsen fik ikke chancen denne gang. Men som sagt - vi skal helt sikkert derud igen, og hvis Hippien tager derud med ham en hverdag, burde der være rig mulighed for masser af gyng-gang.:)

Næste gang vil jeg derud fra morgenstunden med madpakke og tæppe og hele molevitten og så bare bruge en hel dag derude. De to timer i dag var alt for lidt. Det kan altså virkelig anbefales til børnefamilier, der ellers er på storbyferie i Paris.

Tre flotte fyre - Mickey, Snubsen og Hippien 

En skjorte med lidt for løse knapper og en Snubs, der vil op og bæres ("Taaag!") er en dårlig combo - jeg opdagede flere gange, at jeg gik rundt og var upassende nedringet!

Jeg giver op - jeg kan ikke få denne her video centreret. Det ser ikke kønt ud, men den får lov at blive - den er sød!


En meget stærk reaktion på... en and! Det afsluttende "Kykelikyy" var i øvrigt fair nok - der var et par haner i baggrunden

Ingen kommentarer:

Send en kommentar