fredag den 20. marts 2015

Nogle ting kan bare ikke multi-taskes...

Holy f***, hvor har det bare været en hård dag. Jeeeeesus! Altså, jeg vidste godt, at den nok ikke ville blive nem, men det tog nu alligevel fusen på mig, hvor hårdt det blev.

Som jeg kort nævnte her, så var jeg nødt til at arbejde hjemme i dag, fordi både Hippien og vores au-pair tog til Danmark i går. Det var ellers først meningen, at Hippien ville være taget af sted lørdag, men flybilletterne ville ikke som os, og den eneste gangbare løsning var, at han rejste torsdag.

Så i dag har jeg simultant haft gang i tre ting:

  • Tage mig af Snubsen,
  • Arbejde,
  • Lede efter lejlighedens forbandede vandmålere...
Ikke nogen nem sag, vil jeg gerne lige sige!

Snubsen valgte først og fremmest, at dagen skulle begynde kl. kvart i syv. Hvorfor kan hans far snildt få ham til at sove til 9, når jeg ikke kan?? I dag var mit mål faktisk bare at sove til otte, men næææ nej... Gah, kaffe! Ellers har von Snubs i det store hele været en rigtig champ i dag, og han har også ladet sig pacificere af iPads, Disney-film og sutter rimelig meget (jeg har så dårlig mor-samvittighed...), men det ER jo bare ikke sjovt at skulle passe sig selv en hel dag. Og slet ikke når mor for engang skyld er hjemme! Så jeg har måtte simultant skrive emails og tegne ugler og ellers rende frem og tilbage mellem arbejdsbordet og sofaen. Endelig faldt han i søvn til lur kl. lidt over tolv, men så var det jo bare i fuld fart tilbage til computeren.

Derudover har jeg som sagt brugt laaaang tid på at lede efter lejlighedens vandmålere. Aflæsningen skulle ske senest i dag, og jeg kunne ikke få fat på ejeren, så hun kunne forklare mig, hvor de er. Jeg ved godt, at det lyder som en lille ting, men seriøst - jeg har haft skruet paneler af og ja, til sidst også skruet cisternen af og kigget i toilettet, fordi jeg endelig fik en mail, hvor der stod, at den var "in the toilet". Vores toilet er altså på max 1,5 kvm, og når der INTET er at se, så bliver man til sidst desperat. Først her til aften fandt jeg den så - inde bag den udluftningskanal, som jeg ellers troede var boret fast i væggen. Godt så.

Nå ja - og så rundede det hele selvfølgelig af med, at den fisk, vi skulle have haft til aftensmad, var muggen! Noooooo! Men hurra for en enkelt kyllingefilet i fryseren og lidt rester af flæsk fra sidste weekend (den tog jeg, for de sang vist lidt på sidste vers ift. holdbarhed!). Så vi fik en lækker blanding af æg, broccoli, avocado, kylling og flæsk - også kendt som "tøm køleskabet". Hold nu op, hvor jeg skylder Snubsen i morgen!

For lige at sætte kronen på værket, så var det også dagen, hvor Hippien ringede og fortalte, at han har mistet sit nøglebundt med alle nøgler til hhv. Paris og København, og så opdagede jeg her til aften, at Snubsen har et mærkeligt udslæt over store dele af kroppen. Og så var der jo lige den der solformørkelse og de hårdt indkøbte briller, som tabte stort til et overskyet Paris. Det taler vi ikke lige om...

Men nu. Nu er jeg vist i hus, for færdiggørelsen af selvangivelserne får godt nok lov til at vente til i morgen! Jeg har været voksen nok for i dag. Nu vil jeg have en kold øl og se X Factor. Sgu. 

Et af de øjeblikke i dag, hvor Snubsen gerne sad og hyggede sig for sig selv - med dyne, Hop Hop, Muh, Ziob (zebraen, som gemmer sig under dynen), en skål rosiner, en Disney-film og 10(!) sutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar