mandag den 23. marts 2015

10 nye situationer post-baby

Jeg synes, at jeg er faldet over en del lister den seneste tid, som handler om ting, man har lært efter man er blevet mor. Sådan én vil jeg også lave - men det bliver altså ikke af den type med "Man lærer, at man kan klare sig uden søvn", for helt ærligt - det var en af de ting, jeg trods alt havde forudset ville ske. Næ, så vil jeg hellere lave en liste over ti overraskende situationer, jeg ikke havde forudset at ende i.

1. At lægge mig til at sove i en fugtig eller decideret våd seng, fordi en lille dreng har drukket vand og ikke været helt god til at styre glasset. Og ikke gøre noget ved det.

2. At tænke, at man faktisk ligger ret godt med hovedet oven på kanten af en tremmeseng.

3. At være tilfreds så længe det kun er ens bagdel, der er skubbet ud over sengekanten, mens resten af sengen er optaget af mand og søn.

4. At pludselig være ekstremt opmærksom på at finde den vej gennem metrosystemet med færrest trapper.

5. At være uforholdsmæssigt vild med at være iført matchende t-shirt med min søn - især når det er en t-shirt med "Mand!" aka Bruce Springsteen.

6. At reelt overveje at skaffe mig en t-shirt med en fugl på, fordi min søn altid mener, at mor skal have "Gok gok" på.

7. At ærgre sig over, når ungen ikke gider se mere tegnefilm. Hallo - vi er lige midt i Løvernes Konge!

8. At faktisk glæde sig til at se Wheels on the Bus i 64 minutter non-stop om morgenen, bare fordi det er hyggeligt at putte.

9. Pludselig at kunne navne og lyde på langt flere dyr, end jeg troede muligt

10. At elske fuldstændig ubetinget. Og ja, det havde jeg godt hørt om på forhånd, men man kan vitterligt ikke forestille sig det, før man er i det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar