søndag den 15. marts 2015

Om skoindkøb og om at lave ingenting og dermed nå en masse

Lørdag morgen - jeg er moderen, som godt kan bryde alle regler og dele chokoladekiks i sofaen - før morgenmaden!

Ahh, weekend. Jeg er og bliver fan, selv om jeg godt synes, at weekenderne kunne tage at udvide sine åbningstider! Men okay, det gør den så faktisk i næste uge, hvor jeg grundet dårlig flylogistik er nødt til at arbejde hjemmefra fredag, fordi både vores au pair og Hippien er i Danmark... Undskyld, chef.

I går var dagens eneste rigtige mål at få købt sko til Snubsen. For ham var det helt sikkert et højdepunkt - han har sådan en lille sejrsdans, hvor han tramper rundt om sig selv, som han fyrer af, når der sker noget rigtig vildt, og den fik jeg to gange i går; én gang, da jeg sagde, at vi skulle på legeplads, og én gang, da jeg sagde, at vi skulle ud og købe sko. Snubsen er fan. Me - not so much.

Jeg synes, at det er mega svært! Tag nu denne gang - hans vinterstøvler, som nu er for varme, var en str. 23. Hans efterårssko var str. 22, så der skulle nye til - men hvilken størrelse? Vi målte efter i den føste butik, og vil umiddelbart sige - 23. Men det virker bare så fjollet! Altså - hvor hurtigt vokser han så ikke ud af dem igen? Nå, vi endte med at købe ham et par sko i str 23 - som jeg så derhjemme opdagede kun er minimalt større end hans gamle str. 22 (en halv cm...). Aaarrgh! Nu må de holde, så længe de kan.

Hvordan lykkes det folk at købe vinterstøvler et helt år forud? Jeg har ingen fornemmelse af, hvor hurtigt Elvis' fødder vokser - jeg synes, det har været vildt forskelligt indtil videre! Jeg tør næsten godt købe et par sandaler til ham i str. 24, men også kun næsten. Det er så svært at gennemskue. Har I nogen gode tips?

I dag har vi lavet ingenting - forstået på den måde, at vi ikke har forladt lejligheden. I stedet har Elvis set rigtig meget tegnefilm (Cars var et hit i dag, efter en laaaang periode med Aristocats), og Hippien og jeg har været praktiske og har fået ryddet op og gjort rent, båret ting i kælder og fået hængt lidt ting op; herunder Elvis' luftballon, som han ellers fik til sin dåb. Ahem... Det var SÅ fedt at få ordnet det hele, og Elvis' værelse bliver hyggeligere og hyggeligere. Der er lidt vej endnu, men det går nok.

Chef Elvis a la MAC

Ellers var det weekenden, hvor:

  • Elvis har sagt "Ja" den første million gange. Sådan føles det i hvert fald. Det er ordET for tiden.
  • Vi så en dame fange en due i parken og proppe den i sin taske - levende. Seriøst!?
  • Jeg legede Vesterbro og lavede stegt flæsk med persillesovs til middag - totalt hit!
  • Elvis besluttede sig for nye legekombinationer - herunder at køre tur på motorcykel. Med Mickey Mouse-ballonen. Og en hammer.
  • 5 dukkede op i mængden af tal, Snubsen kan tælle til. Det udtales dog "Schem".
  • Elvis gjorde det klart, at han ikke kan lide "chaump" - dvs. champignoner. I aften fandt jeg dog ud af, at chaump nu dækker over alt, som han ikke kan lide - herunder også tomater.
  • Jeg tævede Hippien i skak! Hvor elitære er vi lige? Jeg opdagede det dog ikke engang - så mere elitære er vi tydeligvis ikke...

Nu vil jeg fylde badekaret og smide mig med et afsnit Hart of Dixie og bare flade helt ud. Weekenden er ikke slut endnu.:) Aaaaaaah!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar