søndag den 22. marts 2015

Fødselsdag på fransk manér


Tidligere på ugen havde jeg som sagt fødselsdag, og selv om det var en ganske almindelig arbejdsdag for mig, var det også en rigtig dejlig dag!

Hippien og Elvis stod op sammen med mig, og mens Hippien hentede chokolade croissanter, lærte jeg Elvis at sige "Hurra" og vifte med flag. Mindre kunne vel ikke gøre det...:)

Vi fulgtes alle tre i bussen, fordi jeg havde overtalt mændene til at tage forbi en butik for at skaffe solformørkelsesbriller (ups...), mens jeg tog på arbejde. Ved frokosttid joinede jeg dem i butikken - de stod i kø på anden time! (Endnu mere ups...). Endelig lykkedes det dog at få fat på de nødvendige eksemplarer, og så gik vi over på den nærmeste café og spiste frokost. Jeg fik tatar. I solskinnet. Ahhh...

Om aftenen kom jeg farende ind af døren lidt i halv otte, og så smuttede vi straks ned på en af de nærmeste Brasserier, alle fire. Elvis havde fået mad hjemmefra, men vi andre skulle have Moules Frites. Snubsen hyggede sig i stor stil med et glas vand, en tallerken fritter og sporadisk lidt iPhone-leg. Han er så mega sej, altså!

Fødseldage betyder ikke så meget for mig mere. I hvert fald ikke min egen - jeg glæder mig selvfølgelig vildt til Elvis'! Men alt i alt var det altså en god dag. Enkelte gaver, familietid og ikke mindst masser af god mad - på den franske måde.

Yes, please - jeg er klar på et år mere.

 Jeg elsker, at Elvis ligner en lille mand, der sidder med sit vinglas og er midt i en dyb diskussion, hvor han lige overvejer sit næste svar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar