fredag den 19. september 2014

Paris - min by

På toppen - på alle måder

Okay, så i dag var en noget bedre dag end i går. Jeg spiste frokost med et par piger på kontoret, jeg havde en hyggelig samtale med en anden kollega på vej fra et møde og ikke mindst fik jeg weekend. Så er det jo bare et hit!

Jeg valgte at gå turen hjem fra arbejde. Normalt benytter jeg mig af en Velib ("normalt" - hør mig lige! Normalt som i de her tre uger, ikke?), men i dag havde jeg lyst til bare at slendre hjemme og nyde byen. Jeg skynder mig for det meste hjem til min Snubs, men i dag havde jeg brug for bare at trække vejret og tage det i roligt tempo og nyde sensommervarmen, som stadig er ekstremt tilstedeværende klokken seks om aftenen.

Det. var. så. rart. Igen slog det mig, hvor smuk en by Paris er. Både bogstavligt talt og gennem sin ånd.

Eiffeltårnet, der lige titter frem rundt om hjørnerne. Turisterne, der står i kø foran Louis Vuitton-butikken. Den lokale businessmand, som springer ud af døren med slipset flagrende og nonchalant svinger sig op på en motorcykel. De små piger i ballettøj, som tripper ned af gaden. Lydene. Duftene.

Paris - jeg er altså fan af dig. Også selv om du nogle gange er en hård nyser at prøve kræfter med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar