onsdag den 17. september 2014

Date night in Paris + anbefaling

Parbillede med snyd - med dyr fadøl og dyr g&t på Avenue Kléber

Sidste weekend var min mor på besøg, og udover at vi havde en skøn dag sammen alle fire med laaaang gåtur gennem byen, en lækker frokost og som altid utroligt megen pegen på duer, hunde og ikke mindst politiheste (som siger pfffff så spyttet står til alle sider - det er da klart!), så betød det også, at Hippien og jeg fik chancen til at gå ud sammen - bare ham og mig. Det var der kun et svar til - ja tak!!

Jeg var egentlig ikke klar over, hvor tiltrængt det var. I hverdagen mærker jeg mest savnet til Snubsen i løbet af de lange arbejdsdage, og vi er jo også sammen som familie hver aften. Men så snart vi gik hen af Avenue Kléber hånd i hånd og uden en klapvogn, kunne jeg virkelig mærke, hvor meget jeg har manglet det. Den sidste tid i Danmark gik meget op i planlægning, så det er virkelig længe siden, at vi bare rigtig har slappet af i hinandens selskab - bare os to. At det så også var i Paris på en lørdag aften, gjorde selvfølgelig ikke værre.

Vi valgte at være über-turister, så først drak vi en latterlig dyr drink lige over for lejligheden, og så hankede vi ellers op i to dåse-Carlsberg og tog en cykeltaxa op til Montmartre. Seriøst - en lun sommeraften gennem Paris med en kold øl i hånden og David Bowie i cykeltaxaens højtaler - det var altså alle pengene værd, også selv om det kostede næsten 20 x så meget, som hvis vi hver havde taget en Velib (en parisisk bycykel - sådan kommer jeg på arbejde hver morgen pt) i stedet.

Vi blev sat af ved Pigalle og gik så en smule opad - og så skete det helt utrolige. Vi fandt faktisk den lille, italienske restaurant, som vi fandt ved et tilfælde for to år siden, og hvor vi spiste det bedste måltid, vi fik på den ferie. Klart nok var vi friske på runde to, og vi blev heller ikke skuffede - det var sindssygt godt! Hippien fik noget kalvekød med frisk pasta til; jeg fik en gang tortellini med et tons kammuslinger på. Mmmmm! Derudover drak vi en virkelig god flaske rødvin og delte en lækker chokoladedessert - og så blev det stadig kun 64€! Det er ca. 480 kr - det er altså vildt for Paris.

Restauranten hedder Piccolo Caratello og ligger i rue Audran i det 18. arrondissement. Der er småt, men vildt hyggeligt, og så åbner de hele facaden ud mod gaden, som i øvrigt er en lille hyggelig en af slagsen. Da vi var der for to år siden var menuen kun på fransk; den er så blevet oversat nu, men stadig var der kun et andet udenlandsk par udover os den aften - alle andre var franskmænd.

Jeg er helt vild med stedet og kan kun anbefale det på det kraftigste! Virkelig lækkert og aldeles til at betale. Der er seriøst ikke en ret på kortet til over 20€.

Hippien på Picolo i 2012 og i 2014 - han var endda lige ved at tage 2012-skjorten på igen!

Efter middagen smuttede vi ind på en lille lokal bar og fik to små fadøl (5 € i alt) og bagefter gik vi ned på et af de mere turistede steder på Boulevard de Clichy (lige ved siden af Moulin Rouge - der havde vi i øvrigt også været før...), hvor man kunne høre livemusik. Her kostede to små fadøl så 10€ - men så var der som sagt også musik, og de satte ild i baren (hvilket jeg har vist på Instagram...). Mindre kan vel ikke gøre det. Lidt efter midnat hoppede vi på en metro hjem, hvor mormor og Snubsen havde haft en herlig aften. Så bliver det altså ikke bedre. :)

Pariserlivet er godt, og det bliver kun bedre og bedre. Lejlighed på mandag, au pair ankomst på næste søndag. Så er vi vel også ved at være ude i det der helt rigtige hverdag. Nu vil jeg vende tilbage til mit mærkelige blandingsprodukt - rosévin med grapefrugtjuice. Købt ved en fejl af Hippien, men det smager faktisk ganske udmærket - særligt på en varm aften som denne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar