onsdag den 24. september 2014

En lørdag i Paris


Åhh, hvor jeg dog elsker weekend! Weekend betyder tid med min familie, og en dag som i lørdags kan jeg leve længe på... Særligt i en uge, der ellers står på flytterod, far-missing-in-action og begyndende sygdom.

Allerede fredag aften opstod der en burgercrave i min mave, så lørdag valgte vi at tage ud til Strasbourg-St Denis, hvor burgerrestauranten Paris New York bl.a. ligger. Jeg havde set et billede derfra på Fierce og Fattigs instagram, og de burgere så helt vanvittig gode ud, hvilket de også viste sig at være. Muuuuuums! Grease x 1000, men det var det værd.

Bagefter puttede vi Elvis til lur i klapvognen, og så gik vi ellers bare gennem byen. Vi skulle i retning af Pigalle for at finde guitarbutikker, men vi havde ikke nogen klar ruteplan. Derfor fór vi så også en smule vild omkring Stalingrad, men pyt med det. Så fik vi også set udkanten af Paris og de mere ghetto-agtige områder.

Jeg elsker at gå rundt i Paris. Betragte forskellene. Dreje rundt om hjørnet og finde noget nyt og spændende. Denne tur bød både på den første pladebiks, vi er stødt på (så Hippien var GLAD!), hyggelige legepladser og ikke mindst gaden Rue de Douai med de første 15 guitarshops. Nøøøøj! Så var mine to drenge lige i himlen. Elvis vågnede inde i en stor guitarbutik på Boulevard de Clichy, og det var simpelthen så kært måden, hvorpå han missede med øjenen, spærrede dem ordentligt op og råbte "gaaaaaar"! Det var vist et rigtig dejligt sted at vågne - omgivet af guitarer. Vi endte med at bruge lang tid i alle butikkerne, og den eneste, der til sidst ikke gad mere, var mig. De to andre kunne vist være fortsat. Så nu ved jeg da, hvor jeg kan finde dem, hvis de en dag mangler.

Det eneste ærgerlige ved dagen var, at vi tabte frontbøjlen til klapvognen. Vi tog den af, da Snubsen skulle sove, fordi han ellers ligger og sparker benene op over den, og så er den faldet ud af kurven under vognen. Et eller andet sted i Paris. Crap... En ny koster op imod 60€ med levering - vi gav 100€ for hele vognen brugt (incl. barnevogsdel). så det føles pænt latterligt. Men hvor der handles, der spildes - right?

Vi er i øvrigt flyttet ind i vores lejlighed (og den flyttedag skal jeg nok skrive mere om - crazy stuff...) og har ikke internet før fredag. Så opdateringerne her bliver nok lidt minimale i denne uge.

 

2 kommentarer:

  1. Ih altså, sikke en fin blog! (Faldt over dig ovre hos Julie fra Anden til Højre). Har barsel, så vil da se om jeg ikke kan få læst en god del af dine indlæg - det lyder spændende med Paris!!

    Kh Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - og mange gange velkommen til. :)

      //Caroline

      Slet