fredag den 9. maj 2014

Flashback

Det går så hurtigt med Snubs' udvikling for tiden, at jeg næsten ikke kan følge med. For bare en måned siden kunne han stadig kun møve sig frem, og han havde kun lige luret, hvordan man vinker. Nu kravler han amok, rejser sig op af alting og vil meget gerne gå rundt i stuen med en af os i hænderne. Han vinker, klapper og peger dagen lang. Han holder selv sin sutteflaske og sin drikkekop, og man er ikke længere i tvivl om, når han prøver at udtrykke en mening eller et ønske.

Det er så fedt at bevidne, men det er også vemodigt. Jeg tager oftere og oftere mig selv i at sidde og kigge på billeder af ham, fra han var nyfødt. Han var så lillebitsen.

Jeg ved, at der er kommet mange nye læsere til, siden jeg startede Tordenmor, så der er sikkert rigtig mange (hvis ikke alle?), der ikke kender min tidligere blog http://callievalley.blogspot.com. Den blev oprettet flere år før, der var tænkt på en snubs, og efter at have brugt den et par måneder efter hans fødsel, indså jeg, at det ikke længere hang sammen. Enter Tordenmor.:)

I aften, som lidt står i nostalgiens tegn, tænkte jeg, at jeg lige ville linke til nogle af de vigtigste indlæg om vores liv som familie. Så bliver ringen sluttet herinde, og jeg kan samtidig svælge lidt i, hvor dejlig han (også) var som helt lille, og hvor meget jeg nød min graviditet.

Jeg annoncerede Hr. Snubs eksistens i december. Dengang troede jeg ikke, at jeg ville ende som mor-blogger - haha, guess again!

Jeg viste maveudvikling - fra uge 14 til uge 28.


Jeg var rigtig dårlig til at holde mig fra koncerterne, og endte spontant til Bruce Springsteen.

Jeg glædede mig over sommerens komme, da det betød lidt mere at vælge mellem på tøjfronten, selv som størrelse hval. Jeg så i øvrigt sådan her ud - mit yndlingsbillede fra min graviditet:


Jeg røg til koncert igen - denne gang i 39. uge! Sidste pæne billede inden fødslen:


Og så kom han - dagen før termin. Det har jeg i øvrigt fortalt mere om hos Emilie.


Han blev døbt og blev dermed helt officielt til den Elvis, vi (eller i hvert fald hippien) længe havde vidst, at han var. For ja, det hedder han. Når han altså ikke hedder Snubs.



Åhh, hvor jeg elsker den lille fyr. Den lille terrorist, som stadig sover dårligt om natten, men til gengæld sov 4 timer i streg i vuggestuen i går! To nætter uden søvn og så har man allerede glemt alt om, at han tidligere på ugen havde flere nætter i træk med 12 timers sammenhængende søvn. Suk...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar