søndag den 25. maj 2014

1 år // ønskeliste

Lige om lidt er det min Tordenbabys første fødselsdag. Så er han altså ikke en baby længere! Det er simpelthen så surrealistisk...

Men det betyder også, at vi skal holde fødselsdag, og så skal han jo ønske sig nogle ting. Og jeg er lidt på bar bund! Hvad ønsker man sig, når man bliver et år? Jeg har forsøgt at finde nogle ting frem, men jeg er helt klart åben for forslag.

Han ønsker sig helt sikkert tøj, for hold da op, hvor bruger han meget, nu hvor han går i vuggestue! Han mangler særligt sommerdragter, kortærmede body'er, natdragter og bukser. Fordi han bruger så store mængder tøj, køber jeg for det meste ret billigt til ham, men til en fødselsdag kan man jo godt ønske sig de lidt lækre ting. Jeg er ret vild med mærker som Mini Rodini (stort set det hele lige for tiden!), Soft Gallery og tilsvarende. Et par eksempler på de ting, jeg er lidt lun på:


Leopardbukser fra Soft Gallery // Elefantbukser fra Mini Rodini // Sommerdragt fra Mini Rodini // Sommerdragt fra Soft Gallery // Natdragt fra Mini Rodini

Public service: Begge mærker forhandles bl.a. her, her, her og her og vist også i Illum. Han mangler tøj i str. 80-86.

Så er der det med legetøj. Vi har arvet virkelig meget, men der er stadig nogle ting, som han specifikt ønsker sig.

Krokodille fra bObles // Gyngeelg fra Ikea // Hvalros fra bObles // Klaver // Superzaki-bog // Legebolde

Vi har kun en lille fisk og en kylling fra bObles, og vi kunne virkelig godt bruge nogle af de større ting derfra. De forhandles bl.a. her og her.

Snubsen elsker at gynge, men da vi bor i lejlighed, er det svært at have en rigtig gynge. Derfor må en gyngehest være vejen frem. Den fine gyngeelg fra Ikea er jeg ret vild med, og så er den til en god pris.

Vi er lidt musikgale herhjemme, og indtil videre har ungen en tromme, en tambourin, rasleæg og leger ofte med fars guitarer. Men vi mangler et fint klaver! Det kan bl.a. fås hos Karrusella.

Superzaki er en bog, som Hippien gerne vil have til Snubsen. Jeg kender den ikke, men den lyder meget sjov. Den kan købes her.

Endelig er der legebolde. Jeg elskede selv bolderum som barn, så jeg synes klart, at Snubsen skal kunne lave sit eget. De kan fås i BR, Toys 'R Us og tilsvarende.

Derudover ønsker han sig også de mere kedelige ting - en cykelhjelm, en cykelstol og gavekort til sko. Og biler! En rigtig dreng skal have biler. :)

Er der noget oplagt, jeg har glemt?

1 kommentar:

  1. Duplo i vildskab! De har ting ned til fra 1 1/2 år, men en på 1 kan sagtens bruge det! Vi gave Noah, Asbjørns fætter, et Duplo-sæt med en trækvogn, hvor han så selv kunne bygge hvad der nu end skulle trækkes rundt med :P den blev en kæmpe hit hos ham!

    SvarSlet