søndag den 11. maj 2014

Det der med at kende sine begrænsninger

Jeg har taget en svær beslutning. Siden 2005 har jeg skrevet om heavy metal og hard rock - først på e-zinet Antenna og senere på det trykte blad Metalized. Det har været så sjovt og har ført nogle rigtig fede oplevelser med sig. Jeg har været på utallige festivaller, lavet spændende interviews, været i Stockholm to gange for at møde verdensstjerner og i det hele taget været i situationer, jeg ellers aldrig ville have drømt om.

Men jeg har ikke tid mere. Jeg har ikke overskud mere. Jeg har ikke lyst mere.

Jeg prøvede at starte op igen efter endt barsel, men det hænger ikke sammen. Det er endt som en sur pligt og et kapløb mod deadlinen. Så nu har jeg sagt fra.

Jeg elsker musik, og jeg elsker koncerter. Jeg elsker den identitet, der på en eller anden måde er fulgt med mine skriblerier - og de venner, der også er kommet derigennem. Som keyboardspilleren i Dragonforce engang udtrykte det "I'm really glad, your not a fan", da vi sad hjemme på mit kollegieværelse på deres day off og snakkede. Og selv om det ikke var korrekt, for jeg var og er jo også bare fan, så kunne jeg godt følge ham. Vi var mere på lige fod på en eller anden måde. Han var i øvrigt den første, jeg nogensinde interviewede, og her ni år senere er vi stadig venner.

Jeg vil heller ikke benægte, at det har haft sine fordele at være kvinde i en mandeverden. Jeg har fået muligheder, som andre ikke fik, alene på baggrund af et pretty face. Og jeg har fået nok mere respekt fra folk, end de mandlige journalister har fået. At det så også har været på baggrund af fordommen om, at "kvinder, der hænger ud omkring rockstjerner, er bare groupies", er så en anden og mere kedelig pointe. Det har jeg gjort mit for at modbevise.

Jeg har været en tur i arkiverne og fundet nogle af de gode minder frem. Hold nu op, hvor har det været sjovt! Og samtidig - hvor er jeg egentlig lettet over, at jeg nu endelig har sagt fra.

Med Vadim Pruzhanov fra Dragonforce i 2006. 

Med Tuomas Holopainen fra Nightwish i 2007. 

Med Within Temptation i 2007.

Med Dave Mustaine fra Megadeth i 2008. 

 Med Nikki Sixx og Vince Neil fra Mötley Crüe i 2009

Med Jesper Binzer fra D:A:D i 2009.

 
Med Scott Gorham og Ricky Warwick fra Thin Lizzy/Black Star Riders i 2013. 
(Jeg er pænt højgravid og lettere oppustet...)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar