mandag den 17. november 2014

Retur til Paris

"Næææ, en sej brandbil! Hov, nu tog han den. Nu må jeg ikke lege mere. Øv, det er svært at være den mindste!"
(Jeg kan seriøst ikke stå for hans ansigt til højre. Nååååååårh!)

Så er vi hjemme igen efter en skøn, men også hektisk uge. Det var skønt at se alle igen, men det var også lidt hårdt at fare omkring på den måde - to overnatninger her, to overnatninger der. Sådan kommer det ikke til at være hver gang, det kan jeg allerede nu se! Der skal også liiige være tid til bare at slappe af.

Det var så sært at være i København igen. At registrere at højtalerkaldene i lufthavnen ikke var på fransk. I det hele taget at være i Københavns lufthavn uden at være på vej hjem fra en rejse, men i stedet ankomme på en rejse. Det var ikke rigtig at være på ferie, men det var heller ikke som at være hjemme. Det føltes mest som om, at jeg lige var blevet sendt tilbage i tiden og sad i 3A igen, som om intet var hændt. Men det er der jo. Vi er flyttet. Og Paris er virkelig vores hjem nu - det kunne jeg helt tydeligt mærke, da vi landede i går. Vi var hjemme. Aaaah...

Mange ting var dejligt ved at være i København igen, som f.eks. den faktiske adgang til elevatorer ved metroen. Andre ting var knap så savnet - f.eks. at vente 25 minutter på en bus, der skulle gå hvert femte minut. (Ja, jeg brugte en del tid i offentlig transport, som I kan fornemme...).

Hvor meget nåede jeg så af min to-do liste? Tjaa, ikke det hele, men alligevel det meste!

  • Se en masse familie - Tjek. Selv min lillebror og begge Hippiens brødre blev det til - så fedt.
  • Se en masse veninder - Tjek. En skøn formiddag på legeplads, en dejlig aften med lækker mad og en frokostdate. Fem veninder set. Succes.
  • Hygge intensivt med Elvis - Kæmpe tjek! Vi var sammen hele tiden, bortset fra den aften, hvor jeg var til en genial Elton John-koncert med min far. Det var fantastisk, og jeg savnede ham helt vildt i dag, da jeg var tilbage på arbejde.
  • Sove længe sammen med min kæreste, hvis altså farmor er med på den plan - Tjek. Det var farmor nemlig; hele to morgener. :)
  • På legeplads på Vesterbro - Næsten tjek. Det blev til fælledparken i stedet, men der var masser af gyng-gang. Så meget, at jeg bankede en gynge op i mit eget ansigt, og gik rundt med Anni Fønsby-læber resten af dagen. Dygtigt...
  • Gå tur på Vesterbro - Tjek - og det var satme sært at gå forbi vores lejlighed!
  • Til Elton John-koncert med min far - Tjek - det var som sagt fantastisk. Alle pengene værd! Han spillede alle de gode, og han gjorde det fænomenalt.
  • Et smut på Zeppelin - Nix - det må blive næste gang.
  • Forbi Serenity Cupcakes - Heller ikke, men det var også lidt fjollet.
  • Måske et smut i Tivoli - Nix; jeg var heller ikke rigtig klar til julestemning.
  • I Magasin efter basics til mig og i H&M efter natdragter til Snubs - Tjek, selv om natdragterne dog blev bestilt over nettet.
  • Stocke op på rugbrødsblandinger, havregryn og skoimpregnering - Tjek - impregnering til 60 kr i stedet for 20€, yes please!

  • Jeg havde ikke det gode kamera med, så billederne er derefter. Og faktisk tog jeg ikke særlig mange billeder - jeg nød bare Snubsen. Det var rart. Rigtig rart.
    Tre baryler på legeplads // Én kan godt lide at made, én kan godt lide at spise // To gavtyve i chipsskålen
    Hygge med farmor // På besøg hos yndlings-Postmand Per! // "Se farmor, den siger brrrrm"
    En hest!! Prrrrrfff! // Med den faaarlige lille-fætter på gulvet // Med den sjove store-fætter i sofaen

    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar