onsdag den 15. oktober 2014

Hjælp til at holde sig vågen


Jeg har altid haft et problem med at holde mig vågen i passive situationer som møder, skoletimer og tilsvarende. Jeg har ikke tal på, hvor mange forelæsninger, jeg er faldet i søvn til - altid siddende på forreste række selvfølgelig... (Men okay, der var kun max fire rækker i vores undervisningslokaler, så det gjorde ikke så stor forskel igen...).

En forelæser har engang vækket mig ved at banke hårdt i bordet lige foran mig, og en anden har udtalt, at jeg var så hamrende øretæveindbydende, fordi jeg kunne sidde og sove helt tydeligt, og når jeg så vågnede op til dåd, kunne jeg kigge direkte på tavlen og sige "du har skrevet noget forkert der-og-der". Det er satme da også en irriterende type!

Jeg ved ikke, hvad det er. Jeg kan gå direkte fra at tænkte "Shit, det her er spændende" til at kæmpe med at holde øjnene åbne. Og jeg hader, når det sker! Desværre har jeg stadig ikke fundet et middel imod det - men let's face it, en lille dreng, der afbryder min søvn hver nat for tiden, hjælper selvfølgelig ikke på det...

Det er nemlig virkelig blevet et problem hernede. Jeg har altid haft problemet også på mine arbejdspladser, men før i tiden havde jeg i det mindste ikke så mange møder. Det har jeg nu. Og mange af dem er ekstremt passive telefonmøder, hvor jeg bare skal sidde i en time og lytte til en kollega, som aflægger rapport for sit område. På gebrokkent engelsk. Jeg er dømt til at fejle! Men med både min chef og min chef-chef i samme rum som mig, er det altså virkelig ikke heldigt.

Jeg synes, jeg har prøvet alt. Jeg har drukket vand. Jeg har doodlet. Jeg har drukket kaffe. Spist frugt. Ja, jeg har også nevet mig selv og på andre måder forsøgt at vågne af smerte. Intet virker. Jeg har dog ikke forsøgt med en tegneskift i skoen endnu, men det er snart min eneste udvej!

Hvad gør I andre? Nogle gode råd? (Please says so...) Men lad nu være med at sige "bedre nattesøvn" - den må I tage op med Elvis. Og han er ikke rigtig på sin mors side for tiden...



3 kommentarer:

  1. Jeg er ret glad for kaffe og Kräuterblut (jerntilskud). Det giver mig energi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kräuterblut - måske jeg skulle give det en chance. Jeg får faktisk altid jerntilskud, når jeg donerer blod, men jeg er meget ringe til at huske at tage det. Men det kunne da være, at det ville gøre en forskel!

      Slet
    2. Donerer også blod og får jern tabletter, men synes de er ret hårde for maven - meget almindelig bivirkning, men den er der ikke ved Kräuterblut. Og så er det også C vitamin i og andet godt. Og så synes jeg også det smager ret godt - men det er der vist delte meninger om, haha! :D

      Slet