mandag den 27. oktober 2014

Efterårsstemning

Uret siger, at det er blevet vinter. Vejret i dag har ellers været flot, klart og lunt, men uret siger vintertid, og det betyder, at det er mørkt, når jeg skal hjem fra arbejde.

Så jeg cykler ikke mere. Det tør jeg ikke med mit dårlige syn. Altså hedder det bussen fra nu af og til foråret.

Det er både godt og skidt. Skidt, fordi det tager længere tid og berøver mig min eneste motion. Godt, fordi det faktisk er meget rart med en stille pause til at samle tankerne ovenpå arbejdet, og fordi Paris er smuk fra bussen.

I aften var himmelen exceptionelt flot, og synet af det illuminerede Eiffeltårn med månen svag ved siden af, en oplyst bro over Seinen og himlen som baggrund var smukt. Helt og aldeles. Jeg blev næsten helt rørt.

Jeg bor i Paris. I en af verdens smukkeste byer. Og den bliver ikke mindre smuk af, at det er blevet efterår.

Beklager (og så alligevel ikke...) at det er et tilbagevendende tema herinde, men jeg har stadig ikke helt vænnet mig til det. It's a big deal! Og det er værd at fremhæve.

Paris <3

Det var ikke til at fotografere Eiffeltårnet fra bussen, så her får I lyset, da jeg gik fra arbejde i dag. Så fint!

Dagens optur: At Snubsens nye paraplyklapvogn er ankommet!
Dagens nedtur: ... At kassen er smadret og klapvognen bøjet. Retur it is. Suk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar