mandag den 24. marts 2014

Tordenbaby har ordet - pt III

Aaargh, mor og hendes dumme blitz!


Hej med jer!

Så er jeg blevet hele ni måneder - og det er allerede næsten en uge siden. Hende der min mor har lidt rigeligt travlt for tiden, så det har været ret svært at finde et tidspunkt, hvor jeg kunne snuppe hendes computer. Men nu skal det være.

Jeg synes selv, at jeg er blevet ret stor på det sidste. Jeg kan alt muligt! Jeg kan vinke, jeg kan klappe, og jeg har fundet ud af at bevæge mig rundt i stuen. Det er bare lidt irriterende, for når jeg vil fremad, så ender jeg med at ryge baglæns ind i en krog. Det brokker jeg mig altså lidt over - så meget, at mor og far nu kalder mig Hr. Brok. Nogle gange kalder de mig også Baby Gaga, fordi de synes, jeg er lidt gak. De skulle ærlig talt bare kigge på dem selv!

Jeg har fået en hel masse nye tænder - hele FIRE i overmunden. De klør helt vildt, og det er SÅ irriterende, når mor vil børste dem. Nu har jeg lige som givet hende lov til at styre de to i undermunden, kan jeg så ikke have dem her for mig selv? Ellers er det meget godt med tænder - det er blevet lidt nemmere at spise ting selv. Så nu er mosen altså lagt på hylden - det er for kedeligt. Næ, giv mig blomkål og broccoli i uanede mængder, så kan vi snakke om det.

Verden er blevet ret spændende - særligt ledninger, potteplanter, antennestik og alt det andet, som mor og far prøver at holde fra mig. Jeg forstår ikke problemet - jeg vil jo bare lige spise det lidt og pille lidt. Forleden havde vi en rigtig god arbejdsfordeling - mor støvede af, far støvsugede og jeg smed jord på gulvet. Far havde jo fjernet alt skidtet, så måtte jeg da skaffe noget nyt, ikke?

I sidste uge fejrede min mor noget, der hedder fødselsdag. Hun påstod, at det var hendes dag, men jeg er altså sikker på, at det var min. Jeg mener - det var MIG, der kom på legeplads og prøvede noget helt vildt sjovt noget, de kaldte en gynge. Det var MIG, der fik lov at være sammen med både mor og far hele dagen. Og det var MIG, farmor kom og hyggede med. Så jeg tror altså, hun har misforstået noget...

Jeg skal til at begynde i noget, der hedder vuggestue. Det er efter sigende noget med børn - og så bliver det godt! Jeg elsker børn! Jeg vil helst både spise dem og klappe dem i hovedet, men mor hiver mig altid væk fra dem. Jeg tror ikke, hun har forstået, at vi jo bare leger? Nu skal jeg til at være sammen med dem hver dag, og det glæder jeg mig til.

Kan I have det dejligt!

Hej hej fra Tordenbaby

Ingen kommentarer:

Send en kommentar