tirsdag den 25. marts 2014

Lidt om venskaber

Hvis jeg fik spørgsmålet, hvem der er min bedste veninde, ville jeg ikke kunne svare. Der er for mange vigtige til at differentiere og sætte i rangorden. Selv spørgsmålet om, hvem der er min ældste veninde, ville jeg være i tvivl om. Er det studieveninden, som jeg har kendt i snart 12 år, eller er det hende, som jeg gik i folkeskole med, men som jeg først blev veninder med i 2006? Det må vel nok være den første, men samtidig føles min historik med den anden længere, fordi vi deler baggrund. Så ja, det er lidt svært.

Jeg er så spændt på, hvordan Snubsens venneliv bliver. Finder han tidlige venner, som bliver venner for livet? Eller bliver han lige som mig, der havde dejlige venner som barn, men som senere har fundet nye venner som voksen? Bliver hans bedste venner mon mine to veninders børn, som han har været nyfødt sammen med? Eller bliver de lige som med mine forældres venners børn - altså aldrig rigtige venner, men mere sådan nogen, som man legede med, når nu de var der, men ellers ikke havde det store forhold til. Eller værre endnu - forelsker de to drenge sig begge i pigen og bliver dermed direkte uvenner. Uha, det ville være et uheldigt setup! Personligt håber jeg på, at de ender som en ren omgang Harry, Ron og Hermione, men det er jo altså ikke op til mig...

Det vigtigste er selvfølgelig, at han får gode venner, og så er det knap så afgørende, om der kommer udskiftning i dem over årene eller ej. Jeg er selv lidt ked af, at jeg har mistet kontakten (udover FB) til mine bedste veninder fra folkeskolen, men samtidig er jeg lykkelig for de skønne kvinder, jeg har fået ind på livet sent. Så længe man har gode mennesker omkring sig, så skal alt nok gå!

Foto af Michael Thomas

Ingen kommentarer:

Send en kommentar