søndag den 29. januar 2017

Weekend < 3

Åhh, hvor har det været en dejlig weekend! En af dem, hvor Hippien lettere bekymret spørger fredag aften "Hvad var det nu, vi skulle i denne weekend?" og jeg kan svare "Ingenting!". Vi havde vitterlig ingen planer, og det har været så rart.

Pludselig var der tid til en spontan tur i zoo med vores tidligere barnepige i går, og i dag fik Snubsen lov til at holde "nattøjsdag" indtil kl. 13, hvor jeg så tog ham på legeplads, så Hippien kunne bore et par huller i væggene. Ellers alt været i lavtempo i dag - jeg har dog fået bagt fastelavnsboller, som jeg mistænker, at jeg (igen-igen) kommer til at blive ene om at spise. Hippien har ikke haft lyst til at smage dem endnu, og Snubsen tog to mikroskopiske bidder, sagde "Mmmm" og ville så ikke have mere. Og nej, det er ikke mine fastelavnsbollers skyld. De to er bare ikke rigtig til bagværk.

Sidste uge var hård. Hippien havde en masse bump i vejen for sit kommende projekt, jeg er stadig ved at vænne mig til jobbet, og Snubsen synes, det er hårdt at gå så meget i børnehave. Han efterspørger ofte en "mellemlang" eller "rigtig kort!" dag, og det er bare ikke rigtig muligt. Men jeg prøver. Prøver at hente tidligt mindst én gang om ugen og så arbejde videre hjemme fra sofaen. Stadig væk var ugen også hård for husets mindste beboer - han faldt i søvn i bussen hjem fredag, og vågnede kun lige op til dåd under Disney Sjov, for derefter at sove igen. Til gengæld mente han så, at det var morgen i dag kl. 06.42. Det bliver et nej herfra.

I morgen bliver en vigtig dag - vi får nemlig leveret en sovesofa! Jeg opgav at finde en brugt, fordi det med afhentning bliver ret besværligt, når man ikke har adgang til en bil. Så det blev noget med at udnytte et godt Bilka-tilbud. Jeg håber, den er god at ligge på - og lige meget hvad, glæder jeg mig som en gal til at kunne ligge i ske med min mand igen. Det har altså været savnet! Efter 1,5 måned hver for sig kan jeg vist bekræfte, at separate soveværelser ikke er noget for os.

I sidste uge tog jeg også spontant til The Flaming Lips-koncert på Vega. Camille fra clamour4glamour satte sine billetter til salg, og så slog jeg til. Dog alene, fordi vi ikke kunne nå at skaffe pasning med en dags varsel. Det var SÅ fedt!! Jeg var helt overvældet. Egentlig ville jeg havde skrevet et helt indlæg om det, men jeg tror i stedet, at jeg vil citere den email, jeg sendte til Camille, da jeg kom hjem fra koncerten:

Hej Camille,

Jeg er lige kommet hjem fra koncerten, og jeg bliver lige nødt til at skrive til dig. Det var så vildt!! Jeg er helt blæst væk. Jeg har måske nok lyttet til Flaming Lips on/off i takt med, at du har mindet mig om dem, men de har aldrig ramt mig sådan helt ind i hjertet. Det gjorde de så i aften. Jeg grinede mig igennem det meste af koncerten i takt med det ene skøre påfund efter det andet, men endte med tårerne trillende ned af kinderne til "Do you realize?" Now I get it... Jeg har ikke været så grebet af en første-gangs-koncert siden, nå ja, Libertines i Paris, hvilket du jo så nok også havde inspireret til. Så TAK for at jeg fik den oplevelse - også selv om du absolut burde have været der selv!:)

/Caroline

Selv om det måske nok ikke hjalp på trætheden torsdag, så var det sådan et godt valg at tage til den koncert. Jeg trængte til det. Som altid, når jeg er til koncert alene, fik jeg en masse gode ideer til blogindlæg, så forhåbentlig kan det også få lidt indflydelse på frekvensen herinde. Jeg vil i hvert fald gerne. :)

Kan I have en dejlig søndag eftermiddag og nyde resten af weekenden!

Lidt fra ugen i en herlig pærevælling...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar