søndag den 22. januar 2017

En stille lørdag

Jeg sidder alene i sofaen for tredje aften i træk. Hippien har været fuldt booket med musikken og med at sælge merch for Savage Rose på Det Kongelige Teater. Jeg gad virkelig godt have været til en af sidstnævntes koncerter - det må være en for vild setting til en rockkoncert! Anyways, det er super for ham, men også lidt tungt. Onsdag var det mig, der var ude, da jeg startede til ballet igen (fan-freaking-tastisk!!), så det føles som en meget anti-parforholdsuge. Det er nu nok bare hverdag.

Men det er all good. Jeg har rødvin. Har fået tømt min sidste flyttekasse, og ser lige nu Buffy; verdens bedste nostalgi! Snubsen sover tungt og faldt i søvn på ti minutter.

Jeg fatter stadig ikke, hvor nemt det har været med at droppe sutten. Den eneste downside ved det er, at Elvis mener, at man kun kan "pille fingre" og holde i hånd, når man har sut. Så dét er altså slut nu. Okay, så jeg savner ikke fingre-pillingen - den har altid drevet mig lidt til vanvid. Men håndholdningen er nu ellers rar. Den er heldigvis ikke helt gone, men den er væk i forbindelse med putning. Det betyder så også, at han falder i søvn på max ti minutter, så-erh...

I dag var vi i biografen for første gang. Eller - det ved jeg faktisk ikke, om man kan kalde det. Vi var jo i en form for biograf på Malta, hvor der var en rimelig lang gennemgang af Maltas historie. Og Snubsen var med på det. I dag ville vi så tage ham rigtigt i biografen, men ud fra filmvalg endte vi i Planetariet, som i min verden ikke er en helt "rigtig" biograf. Snubsen kunne da heller ikke holde sig 100% fokuseret under hele filmen, på trods af at den handlede om dinosauer. Jeg blamer ham ikke - jeg kunne slet ikke overskue det. Men det var nu nok mest pga. mit syn - jeg kunne slet ikke orientere mig og dermed ikke følge med. Så det var sidste gang med iMax. I forhold til Elvis, så tror jeg, at vi venter et par måneder og så prøver igen med en rigtig, über-kommerciel biograf. Selv om jeg elsker ideen om Planetariet.

Selv om han ikke kunne overskue hele filmen, så var det fantastisk at opleve ham se introfilmen i 3D om universet. "Vi flyver!". "Hov, der kommer stjernerne" - og så sad han ellers og prøvede at fange dem med hænderne. Søde knægt...

I morgen skal vi til en fernisering på Østerbro og så ellers bare hygge os. Måske få ordnet lidt mere herhjemme - vi er SÅ langt nede af min to-do liste. Det er fedt!!

Nu vil jeg tømme mit rødvinsglas og nyde, at jeg bare kan slappe af. Jeg elsker seriøst vores hjem. Det er småt og temmelig proppet, men her er altså død hyggeligt. Det virker sgu.


2 kommentarer:

  1. Ej, Buffy :D Jeg var altså lidt forelsket i Spike.

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Også mig!! Sådan rigtig meget, faktisk. Buffy-Spike perioden var helt på Noora-William niveau for mig... :)

      Slet