fredag den 6. januar 2017

Endelig weekend

Jeg sidder i sofaen med et tiltrængt glas vin. Egentlig burde jeg gå i seng, men skæbnen vil, at min seng i aften også er sofaen. Hippien vandt sengen, fordi han for en sjælden gangs skyld var træt tidligere end mig.

Ej, det er løgn. Jeg var vist lige så træt som ham, da han gik i seng. Men jeg sad lige og arbejdede...

Jeps, første arbejdsuge, og jeg måtte arbejde til kl 23.30 en fredag aften. Fuck, hvor er det nederen at være voksen! Det er altså hårdt.

Jeg hader at være ny i job, og det bliver ikke bedre af, at forventningerne til mig lige som stiger hver gang. Der skal laves meget fra day one, og alt tager bare ekstra lang tid, når man er ny. Jeg er fandme allerede stresset!

For at det ikke skal være løgn, så tog jeg lige opvasken, da jeg endelig havde afsendt min opgave. Det skal jo også gøres. Men jeg drikker som sagt også vin og spiser de vingummibamser, som jeg sagde til Elvis, at man kun måtte få en håndfuld af. Så er det pludselig ok at være voksen.

Hippien snorker, men indtil videre brokker Snubsen sig ikke over det. Han var nu også helt smadret i dag - det har været nogle hårde dage for ham også. Så da jeg hentede ham og Hippien var kysset af sted til studiet, røg mobilen og arbejdet helt på hylden, og i stedet puttede vi til Sværdet i Stenen og lavede rødspættefileter sammen, og det var mildest talt perfekt. Nærvær. Tiltrængt.

Nu er det weekend, og i morgen vil jeg sove længe og kysse på min mand og mit barn og købe en støvsuger. Det glamourøse liv fortsætter...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar