onsdag den 2. november 2016

I øvrig #12

Okay, det er egentlig lidt dårlig stil sådan at lave en stor annoncering og så lige forsvinde i to uger. Sorry... Jeg er mildest talt under massivt pres for tiden med alt det praktiske, vi skal have på plads i forhold til flytning ud af Frankrig og ind i Danmark, nyt job osv. osv. Mit hoved har ikke meget overskud, så jeg kan godt allerede nu forudse, at bloggingen nok bliver endnu mere sporadisk end normalt den næste tid. Jeg undskylder på forhånd.

Nå, men i øvrigt...

... har vi netop været en uge på Malta på ferie, og det var skønt! Solskin, pool og en dreng, der legede dagen lang med sine fætre.

... har Snubsen lært at falde i søvn uden at vi sidder ved siden af! Det var tilstedeværelsen af en fætter i samme soveværelse, som gjorde udslaget. I love it!! Jeg har fået en aften tilbage.

... er vi kun lige hjemme og vende i Paris, for på lørdag tager vi til DK igen til 2 x 60 års fødselsdage og en barnedåb. Det er altså lidt hårdt. Men godt. Hårdt, men godt.

... kan man godt mærke på Elvis, at der er meget gang i den for tiden. I hvert fald ville han bare ligge og putte i sengen i en time efter sin lur i går, og vi kunne slet ikke lokke ham med uden for - vi prøvede med både legeplads, burger og karruseltur! Han ville bare lege hjemme.

... er jeg blevet totalt hooked på gode gamle Forbrydelsen, sæson 1. Den er jo mega god! Jeg så den aldrig, dengang den blev vist første gang, så det er helt nyt for mig. Og så er det altså helt rart at se scener fra København og sådan noget. Jeg glæder mig til at rykke tilbage.

... har jeg indset, at jeg vist skal tilbage på sundhedsvognen. Først spurgte Elvis mig i forbindelse med en tøjprøvning afbrudt af "Moaaar, jeg er færdig!" om, hvorfor jeg havde så lange bryster? Et par minutter senere måtte jeg så konstatere, at jeg ikke kunne være i den kjole, jeg var ved at prøve - og endelig braste et bord sammen under mig, da jeg liiige skulle nå noget på en høj hylde. Suk. Jeg gik resolut ud i køkkenet og varmede mig to pandekager...

... er jeg blevet så afhængig af mineralvand, at jeg ikke kan drikke cola mere, fordi det er alt for sødt og klistret. Det er i og for sig meget godt, men jeg savner den nydelsesfølelse, et koldt glas cola plejede at give mig.

... kan Elvis snydes til ALT, hvis bare man taler om dinosaurer. En morgen inden ferien jeg derved lokket ham til at gå hele vejen hen til skolen ved at tale om spinosaurer - hans yndlingsdino. Det øjeblik vi ramte hjørnet ved skolen, flejnede han dog helt ud. "Neeeej, jeg sagde, at jeg ikke ville gå! Det var bare fordi, vi talte om dinosaurer!"

... har jeg været meget i tvivl omkring, om jeg skal tage min gamle, smadrede cykel med hjem fra Paris eller ej. Jeg overvejer lidt, om den har hørt mine tanker, for under min sidste cykeltur til arbejde (det er ved at være for mørkt, når jeg skal hjem), flækkede bagskærmen midt over og gled ned og blokerede hjulet, så jeg gled af sadlen og bankede knæet ind i den metalholder, der vidner om en hedengangen cykelkurv. Det gjorde ondt. Mega ondt. Dumme cykel.

... er jeg helt skudt i Snubsens mærkelige fortalelser for tiden. Som da han i går var meget utilfreds med noget, jeg havde sagt: "Det må man ikke sige i denne her kærlighed!" (skulle være lejlighed...) og "Hvis du siger det, så vil jeg slet ikke være din gave!". Huh??

... har ungen derudover fået et flip med at kalde ting Elvis - "lige som mig!". Derfor kom vi også hjem fra Malta med både Elvis Edderkop og Elvis Ridder. Der var dog også en Mor Ridder og Far Ridder, men de blev altså i butikken...

Elvis og Elvis Ridder. På under 24 timer efter hjemkomst, havde jeg allerede limet ham to gange. Oh yeah...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar