onsdag den 9. november 2016

Guldkorn #2

Fra munden af en tre-årig - og der kommer meget:

Fortællingen om en dag i skolen:
"Og så var der en dreng, som tog min bil. Og så vandt han! Og så ville jeg ikke have det og sagde nej. Og så skubbede han mig lige i maven. Og så vandt han igen! Og så faldt jeg og slog mit hoved liiiige ned i gulvet. Bump, smæk, av! Og så blev jeg ked af det."

Elvis står og leger i gangen, og jeg fortæller ham, at det han laver hedder at gå i spagat. Han løber straks ind til far:
"Far far, se mig! Jeg laver spinat!"

Mig: "Vi er hjemme om seks minutter"
Elvis: "Nej, det skal være fire!"
Mig: "Okay, vi er hjemme om fire minutter - plus minus..."
Elvis: "Jeg er ikke en suchomimus - jeg er en spinosaur!"

En dag, hvor Elvis tydeligvis er ved at være på toppen igen efter lidt sygdom:
Mig: "Du er vist ikke så syg mere, hva'?"
Elvis: "Jeg er lidt syg - jeg er legesyg!"

Elvis sidder med en iPad og kigger på dyr:
Elvis: "Der er en papegøje! Var den der, hvor du var?"
Mig (lettere forvirret): "Nej, jeg var jo i New York, og der er der da ikke papegøjer?"
Elvis: "Men du var jo i Amerika?"

Ved aflevering af Elvis i skolen:
"Hej hej - jeg kommer til at savne dig, og jeg kommer til at savne dig endnu mere, og jeg elsker dig, og jeg elsker dig endnu mere. Så, nu må du godt gå!"

Elvis spiser cornflakes, mens han ser mærkelige videoer på YouTube med dinosaurer, der synger børnesange på engelsk.
Mig: "Elvis, nu skal du huske at spise!"
Elvis: "Jeg kan ikke spise, jeg synger!"

Mig: Du er min putte-lingo!"
Elvis (henvendt til sin dinosauer): "En lingo? Hr. Dinosauer! Jeg er mors, ehm, glade flamingo!"

En eftermiddag, hvor jeg prøver at få ham med ned og købe ind:
"Mor, du kan bare gå ned og købe ind selv, så passer jeg på huset imens"."

Elvis: "Mor, er du tyk lige som Barbapapa?"
Mig: "Nej, jeg er da ikke!"
Elvis: "Jo, du er! Du er en lille smule tyk. Ej, du er meget tyk, lige som Barbapapa!"

På vej af sted på ferie til Malta. Vi taler om, at vi har en gave med til mormor - et skolefoto af Elvis.
"Mor, du skal faktisk sige undskyld til morfar! Fordi du har glemt hans billede!

Elvis i flyet på vej til Malta:
"Jeg har to forskellige beskyttere. Det er Umarak og fætter Theodor. Umarak er en ond beskytter og fætter Theodor er en sød beskytter. Jeg kan godt lide de to." 
(Umarak er en ond figur i LEGO Bionicle... Efter Malta-turen fik Elvis i øvrigt en ny beskytter - hans tante Lilan. Så er man altså en favorit!)

Og så lige en fra denne morgen, som siger alt om stemningen herhjemme:
"Farmor, der er en præsident i Amerika, og han er OND! Han driller ked-af-det-dril. Jeg tror, at jeg må over og skælde ham ud..."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar