onsdag den 19. oktober 2016

Time to say goodbye...

Mine seneste blogindlæg har ærlig talt været lidt tamme. Jeg har fablet løs om at være stresset og om rejser til Danmark i tide og utide, men jeg har ikke rigtig givet en kontekst. Der er nemlig noget, jeg ikke har fortalt.

Vi flytter tilbage til Danmark!

I ugen inden jul siger vi "au revoir" (og helt klart "à bientôt"!) til Paris og goddag igen til København. Det er en beslutning, der åbner op for mixed emotions, for det er selvfølgelig lidt ærgerligt, når man tænker på, hvor godt Elvis trives i sin skole og hvilke stormskridt hans franske sprog tager for tiden. Men så igen - jeg tror, at det bliver godt, og jeg glæder mig. Glæder mig til at være tæt på venner og familie igen. Glæder mig til at genopdage København. Glæder mig til at se Elvis få rigtige venner, når sprogbarrieren ikke længere er der. And we'll always have Paris...

Hvor skal I så bo?
På Nørrebro - i hvert fald i første omgang! Vi flytter faktisk tilbage i min singlepad, fra før jeg mødte Hippien. Min gamle forældrekøbslejlighed. Den er alt for lille til tre mennesker (54 kvm, to værelser, hvoraf stuen er i direkte sammenhæng med køkkenet), men den er der, og det betyder, at vi undgår at skulle kaste os ud i boligjagt, samtidig med at den tvinger os til virkelig at prioritere, hvad vi flytter med hjem igen. Det er cool. Senere er planen, at vi skal finde tilbage til Vesterbro.

Hvad skal I lave?
Jeg har fået nyt job pr. 1. januar - faktisk har jeg netop her til morgen modtaget kontrakten på mail. Ret heldigt, når nu jeg reelt har sagt op hernede for tre uger siden... Hippien er stadig ved at afklare sine planer, men der burde komme noget godt ud af det. Elvis skal i dansk børnehave! Vi vil rigtig gerne have en udflytterbørnehave til ham, så hvis der er nogen, der kender til nogle gode på Vesterbro, så sig endelig til! Jeg håber, at han hurtigt får en plads - heldigvis burde han komme forrest i køen pga. sin alder.

De næste par måneder kommer til at gå med en masse praktisk hejs. Jeg er i gang med at indsamle tilbud på flytning, få fikset opsigelsen af vores lejlighed, undersøge de financielle issues ift. skat, pension osv. Listen er lang og pt. ret uoverskuelig! Men én ting af gangen. Vi skal også nå at nyde Paris så meget som muligt, inden det er slut. Blandt andet har vi planlagt en weekend i Disneyland - man kan ikke have boet i Paris i to år med et lille barn uden at have været der mere end én gang! :)

Nye tider igen-igen - men denne gang rykker vi til noget velkendt. Det er ærligt talt okay!


Fra min cykeltur på vej til arbejde denne morgen - jeg kommer til at savne den udsigt!

1 kommentar:

  1. Den udsigt ville jeg afgjort også savne! Så er I beskæftiget det næste stykke tid - rigtig god flytning til jer!

    SvarSlet