torsdag den 30. juni 2016

Om fødselsdag, festival og tab

Så røg der lige et par uger igen – jeg håber, at I andre har haft stå travlt med at holde sommerferie, at I slet ikke har opdaget mit fravær. J Det har været nogle hektiske, men overordnet set gode uger.

Vi havde en rigtig skøn uge i Danmark, som bl.a. stod på:
  • Fødselsdagsfejring for Snubsen! Sådan en dejlig dag. Han var meget stolt over at blive tre, omend han næste dag hviskede til mig ”jeg vil være to igen...”, fordi han pludselig savnede sin sut under en sofahyggestund. Aaaw, lille mand. Han har tydeligvis taget det bogstaveligt. Vi er nu ikke så strenge igen, for han får altså lov til at få den gang imellem stadig, så længe den ikke er med, når der leges.
  • Projekt ble-stop – og det går bare SÅ godt! Årh, den farmor er guld værd... En uge hjemme hos hende i solskin og med fri leg på græsplænen og vupti, så bruger man da bare slet ikke ble mere. I nat var ligefrem første nat uden ble, og det gik uden problemer (thank god, for han sov i min seng...). Der sker lidt uheld hist og pist, når der leges for godt, men generelt kører det, og lokkemaden i form af ”tisse-chokolade” er allerede nærmest glemt. Jeg er stolt.
  •  Tre dages festival i København med Hippien. Vi blev godt nok fuldkommen gennemblødt den første aften, men alligevel er det mest den strålende solskin og de kolde øl, som jeg husker. Det havde sine fordele at have lånt en lejlighed med tørretumbler! Vejret var stort set godt, musikken var generelt super fed og selskabet perfekt. Det var virkelig nogle gode dage.

På den mere triste side, så fik jeg på den sidste dag af festivalen besked om, at min mormor var død. Det havde jeg (og har det stadig) godt nok mærkeligt med. Vi var ikke tætte, og jeg så hende ikke ofte, men tanken er stadig virkelig, virkelig sær. Og trist. Der skal lige en masse praktisk på plads, men det betyder jo så, at jeg kommer et nyt smut til Danmark henover sommeren til begravelse. Heldigvis er mit arbejde virkelig flinke på sådan nogle områder – de giver mig simpelthen tre dage fri til det (2 dage fri i forbindelse med bedsteforældres død og så en ekstra dag, fordi jeg skal rejse over 300 km). Lige dér vinder Frankrig sgu over Danmark!

Men for nu er vi altså tilbage i Paris. Eller det vil sige – Snubsen, farmor og jeg er. Hippien er på Roskilde. Om jeg fatter, hvordan han kan holde til to festivaler i træk! Han kommer hjem på søndag sammen med vores nye nanny. Det er vildt nok, at vi allerede er på den tredje – det siger alligevel lidt om, hvor længe vi har været her, omend det slet ikke føles som næsten to år. Det føles først som længe, når man sætter det i relation til Elvis – han har nu levet mere af sit liv i Frankrig end i Danmark. Crazy shit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar