mandag den 13. juni 2016

I øvrigt #7

... ser vi virkelig meget Aladdin herhjemme for tiden - Elvis' nyeste tegnefilmsfavorit. Og ja, ungen kan sådan ca. alle replikker udenad. Det førte bl.a. til, at han i aften pludselig kastede sig teatralsk hulkende på gulvet, og da jeg spurgte ham, hvad der var galt, var svaret "Jeg ved ikke engang, hvad han hed!". Well hello, prinsesse Jasmin...

... sagde jeg i går under en af dagens Aladdin-fremvisninger, at jeg virkelig godt gad have et flyvende tæppe, hvortil Elvis svarede "Ja, det køber jeg til dig.". I morges gentog han det med tilføjelsen "Jeg køber et flyvende tæppe til dig. Og du skal ikke med i butikken, og far skal ikke med. Det er bare Elvis, der køber det!" Min lille, selvstændige dreng med det store hjerte...

... fylder Elvis tre år på søndag, og gæt hvem, der ikke så meget som har overvejet, hvad han skal have i fødselsdagsgave. Dårlige forældre anno 2016...

... tager vi af samme grund til Danmark på fredag og jeg glæder mig! Familiehygge efterfulgt af festival. Hurra! Men bare det vejr nu er med os...

... valgte jeg at inkludere Hippien i mit betting på EM til arbejdet. Vi udarbejdede hver sin forudsigelse og konsoliderede det så i den version, jeg deltog med. Efter den første weekend kan jeg konkludere to ting: 1. Jeg er bedre til at forudsige EM-resultater end Hippien. 2. Jeg har været alt for sød til at lade hans forudsigelse vægte i vores fælles deltagelse. Så det går ikke så godt overordnet set...

... har Snubsen besluttet sig for, at stykket mellem munden og næsen hedder næb. Det medfører citater som "Far har skæg på sin hage... Og på sit næb!" og "Jeg stak mig lige på mit næb". Det er SÅ kært!

... kæmper vi stadig med både ble- og sutteafvænning. Da han i weekenden insisterede på at få sit sut om eftermiddagen, gav jeg efter, men sagde "Når man bliver tre år, skal man ikke have sut mere.", hvortil Snubsen svarede meget entusiastisk "JA! Dét kan jeg godt forstå! Når man bliver tre, stopper man med at have sut". Så nu afventer vi lige, hvordan det kommer til at gå...

Paris i gråvejr - med fodbold

Ingen kommentarer:

Send en kommentar