lørdag den 4. juni 2016

Wake-up call

Nogle gange er jeg virkelig ikke stolt af mig selv som mor - men til gengæld er jeg SÅ stolt af min Snubs som søn.

Tag for eksempel i dag. Vi var på vej med bussen til Jardin des Plantes for at gå på zoologisk museum. Turen tager lige over en halv time, som Snubsen brugte på at kigge ud af vinduet og kommentere på det meste. Jeg så mit snit til liiiige at tjekke Instagram på telefonen - som så liiiige blev til Facebook, som så liiiige blev til en blog - og pludselig hørte jeg Elvis' stemme "Mor, jeg synes du skal lægge din telefon væk".

Auch. Lige i maven. Han har jo SÅ meget ret! Hvorfor i alverden behøver jeg at læse blogs lige der, når jeg er på tur med min søn. Instant dårlig samvittighed... Jeg ved det jo godt, og jeg tænker virkelig ofte aktivt over det, men alligevel smutter den så engang i mellem. Og hvor er jeg i så fald glad for, at jeg har en skøn lille dreng, som siger fra! Som siger til mig, at det gider han altså ikke. Det er bare så fint og så vigtigt.

Så jeg gav ham selvfølgelig ret og takkede ham for at sige det, og så røg telefonen ellers i tasken resten af eftermiddagen. Bortset selvfølgelig lige fra under den obligatoriske karusseltur og da ungen fandt en træstub, som han kunne kravle ned i, hvilket han bad mig tage et billede af. Your wish is my command...

Besøget på zoologisk museum var i øvrigt ikke rigtig et hit. På trods af at Elvis havde glædet sig meget og storsindet havde sagt til mig, at "Du skal bare sige til, hvis du bliver bange, så skal jeg nok passe på dig", så syntes han, at det var alt for uhyggeligt. Dyrene stod jo bare der midt i salen og var farlige - og så havde de krydret med lydeffekter, hvor forskellige dyrebrøl lød konstant. Så hver gang jeg havde fået Elvis beroliget, kom der et nyt brøl, som forskrækkede ham. "Hvad var det??" Så vi endte med kun at være der i en 20-30 minutter, inden Elvis fik insisteret at "Vi skal skynde os at komme væk herfra". Som sagt, så gjort - det er jo ikke det værd, hvis han ikke synes, det er sjovt. I stedet gik vi en tur til i parken, inden vi fandt en bus hjem igen og slappede af med Paw Patrol hele eftermiddagen. Det var ærligt talt også virkelig rart.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar