torsdag den 16. juni 2016

Just another day at the office...

... og så alligevel ikke rigtig. I går var det nemlig Kids Day på mit arbejde, og selv om Elvis var for ung til hovedarrangementet, som var for de 5-12-årige, så tog jeg ham alligevel med til den store fælles "goûter" (nok nærmest kendt som eftermiddagssnack) på vores hovedkontor og efterfølgende med forbi mit eget kontor, som ligger ti minutters gang fra hovedkontoret.

Det var så fedt! Elvis var ikke til at skyde igennem. Han syntes godt nok først, at snack-arrangementet var en smule overvældende med masser af børn og voksne og en del larm. Faktisk var hans yndlingstidspunkt, da jeg opgav at finde ham noget vand i mængden og i stedet tog ham med ned af trappen til mødelokalerne, hvor der er en vandfontæne og et par stole. "Kom, vi skal sidde lidt her i de dejlige bløde stole". De er i øvrigt i realiteten pænt hårde... Senere lykkedes det mig dog at lokke ham med op igen, og han fik et par balloner og et glas æblejuice. Pandekagerne og vaflerne takkede han nej til - skøre unge!

Da vi så kom hen på mit kontor, ændrede han helt karakter. Dét var simpelthen fedt! Han løb rundt og sagde "Bonjour" og "Hello", og da jeg viste ham rundt på etagen, gik han selv ind til vores øverste chef og rakte hånden frem og sagde "Bonjour". Det er da en dreng, der vil frem i verdenen! Ellers satte jeg ham lidt ved siden af mig ved skrivebordet, da jeg lige skulle færdiggøre nogle ting. Det mente han dog ikke "Nej mor, jeg skal lige arbejde lidt. Du kan spille lidt på iPad'en!".

Det endte faktisk med, at jeg nærmest ikke kunne lokke ham med hjem. Han valgte i stedet at gå ind på et tomt kontor, lukke døren og sætte sig over til skrivebordet. Og da jeg så stod uden for og prøvede at kalde på ham, åbnede han døren og sagde "Lad mig så lige være i fred". Det var til stor underholdning for alle mine kolleger.

Til sidst fik jeg ham dog med, og så havde vi en hyggelig bustur hjem igennem et meget crowded Paris - kombinationen af myldretid og fransk EM kamp er ikke godt, hvis man har travlt! Men det var nu okay, så havde Snubsen og jeg tid til at sidde og snakke om alt det spændende, han havde set. "Jeg fik lov til at komme indenfor på mors arbejde!"

Efter jeg havde fået Snubsen (og hans balloner...) sikkert hjem tog Hippien og jeg op til fanzonen ved Eiffeltårnet og så fodbold, Frankrig-Albanien. Det var en super fed oplevelse med virkelig god stemning. En rigtig god opvarmning til den ferie som næsten begynder allerede i eftermiddag, siden jeg arbejder hjemmefra i morgen, inden vi skal til lufthavnen. Åhh, hvor jeg glæder mig!

En ÆGTE tatovering - og så på samme sted som fars! Viva la France!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar