søndag den 9. oktober 2016

Dagens ups # 25

Vi har i længere tid praktiseret at putte Elvis i vores seng og så bære ham ind i hans egen, når vi selv skal i seng. Det fungerer meget godt, og man ligger nu engang bedre selv under putteseancen i vores seng end på gulvet foran Snubsens.

I aften puttede Hippien, mens jeg udnyttede tiden til at få klaret noget af det praktiske, der er blevet udskudt i mange måneder - nemlig at få syet Hippiens bukser. Jeg fatter ikke, hvordan den mand altid kan få alle bukser til at revne! Anyways, jeg havde altså gang i symaskinen og blandede mig uden om putningen.

Efter veloverstået syning pakker jeg så symaskinen væk og vil sætte den på plads. Den bor i skabet på Elvis' værelse, så jeg går ind, tænder de 60W i loftet, åbner skabet og rumler rundt med de to Trunki-kufferter, der også står derinde. Crash, boom, bang. Jeg sætter symaskinen ind på plads, og hører så en rumsteren bag mig, der giver mig et kæmpe chok. Dér ligger Elvis i sin seng og kigger søvndrukkent og forvirret op. "Hvad sker der, mor?"

Hoooold nu op. Jeg blev sindssygt forskrækket og følte mig også sådan cirka som den mest nederen mor. Hippien havde lige sagt, at putningen havde trukket ud - og så går jeg bare ind og saboterer totalt. Og hvor ubehageligt er det ikke at vågne af skarpt lys og en masse larm?

Stakkels dreng. Han lagde sig dog bare ned og sov videre - en noget flottere reaktion, end jeg egentlig havde fortjent!

Nu vil jeg kaste mig over den nye sæson af Skam og sy knapper i mandens jakke. De er nemlig også røget af...


2 kommentarer:

  1. Ej, det kender jeg godt! Ikke fordi jeg glemmer at ungen ligger der, men mor skal bare liiiige......

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, den kender jeg også godt... :)

      Slet