lørdag den 30. juli 2016

Mor og søn på eventyr

Denne weekend er blevet lidt anderledes end forventet, idet Hippien i går desværre fik den sørgerlige besked, at en af hans venner fra Danmark har valgt at forlade denne verden. Det er en hård nød at sluge. Så pludselig virkede vores planer om filmaften efterfulgt af tidlig lørdag i svømmehallen sådan ret ligegyldige. Alting røg på standby, og Hippien tog den aften og nat, som han havde brug for for at håndtere den hårde besked. Jeg gik til gengæld tidligt i seng og sov ved siden af Snubsen i nat. En helt fantastisk nat, hvor jeg blev vækket midt om natten af, at Elvis lå og klukkede af grin i søvne. Åhh, hvor jeg elsker sådan noget!

Da vi så langt om længe vågnede i morges (kl. 09.22 - seriously!!), vækkede vi far inde på sofaen og smed ham ind i sengen, hvor han kunne sove så længe, han ville. Imens tog vi på eventyr! Snubsen havde for nyligt været i Jardin des Plantes med sin barnepige, fordi der er nogle dinosaurer udstillet mellem buskene - og dinosaurer er seriøst the shit for tiden. Dagen lang! Derfor erklærede han da også i morges, at han gerne ville hen i den park igen. So be it..

Vi pakkede en hurtig taske sammen, hapsede klapvognen og fandt bussen til parken. Det er en halv times bustur, men vi hyggede os med at spille Pokemon Go sammen - ja, jeg er langt om længe blevet fanget af det. Det er det, der sker, når der er stille tider på arbejdet... Elvis er ret god til at ramme Pidgeys og Rattatas, skal jeg hilse og sige...

Henne i parken fandt vi hurtig hen til Stegosaurusen - og så var det jo, at jeg opdagede, at der en reel dinosaurudstilling derhenne! Hvordan kan jeg have overset det? Så efter et hurtigt tjek med farmand derhjemme, som var okay med at gå glip af det, stak Elvis og jeg på Gallerie de Paléontologi et d'Anatomie Comparée og kiggede på skeletter og fossiler i stor stil. Både af "almindelige" pattedyr, hvor særligt hvalerne gjorde indtryk, og af dinosaurer, hvor den store Carnotauer var det største hit. "Se mor, en Tyrannosaurus Rex med to horn!". Og nej, det lykkedes mig ikke at rette det - jeg har faktisk forlængst opgivet, for Elvis ved altså bedst. Basta! Efter et par timer på museet, smuttede vi hen og spiste frokost på McDonalds, inden vi måtte hjem til far og fortælle om det hele! Det var jo en stor, stor oplevelse.

Det var simpelthen sådan en fed dag. Ren mig-og-Snubs-tid og på en virkelig spændende måde. Vi talte en masse om, hvordan knogler inde i kroppen fungerer, hvordan orangutanger ligner mennesker, og hvilke dinosaurer, der er de sejeste. En rigtig lærerig og hyggelig dag - og første gang Elvis sådan rigtig har været interesseret og dedikeret på den måde. Det var stort!

Vi havde en skøn dag, og far fik lidt tiltrængt tid til sig selv. Sådan skal det være. Og museet kan absolut anbefales til andre dinosauer-elskere, hvis man rammer Paris. :)

 Et ægte Tyrannosaurus Rex-hoved! (Like, for real...)

Vennerne var også med og skulle lære noget om andre dinosaurer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar