torsdag den 21. juli 2016

Back in Paris

Jeg er tilbage på pinden, og jeg kæmper med ikke at falde i søvn. Havde åbenbart lykkeligt glemt, hvor lange arbejdsdagene kan føles... Heldigvis er det fredag i morgen!

Turen til Danmark var fin. Vi fik sagt farvel til min mormor og fik klaret det praktiske med at gennemgå hendes ejendele, og derudover fik jeg også tid til at hygge med de venner, jeg overnattede hos. Når man bliver nødt til at bo hos hinanden i forbindelse med besøg, kommer man altså tættere på hinanden! Det er virkelig dejligt.

Jeg sluttede mine dage i København med at ordne lidt praktisk på det franske konsulat og så spise en hjernedød god pizza på toppen af Illum med et koldt glas hvidvin til. Perfect bliss... Da jeg så endelig landede i Paris, var det til 35 grader og ingen tog til centrum grundet en brand ved Gare du Nord. Suk... So much for at spare penge - det blev en taxi hjem, så jeg kunne nå at putte min Snubs.

I går havde jeg også fri, så det udnyttede vi til at tage til Centre Aquatic i Neuilly, som jeg nævnte her. Det var rigtig fint, omend meget proppet - men hvad kan man forvente på en dag med 30 grader? Snubsen nød det til fulde og var ikke til at få op af vandet igen. Det er så til gengæld også ret trættende, så han faldt i søvn i bussen hjem. Det er ellers ekstremt sjældent, at sådan noget sker...

I dag har han så haft sidste dag i vuggestuen (!), og så står den på sommerferie til ham inden skolestart til September. Årh, det er vildt. I og med han jo kun var i vuggestuen tre halv dage per uge, kommer han nok ikke til at tænke meget over forskellen den næste tid, men jeg synes, det er en særlig dag. Min store dreng. Der skal også kun sådan fire dages adskillelse til, og så synes jeg, at han er blevet meget større. Taler mere "voksent". Jeg kan ikke overskue det - og samtidig elsker jeg det også. The curse of parenthood...

Det gode vejr skulle gerne fortsætte ind i weekenden, så på lørdag tager vi på picnic med en gruppe danskere og om aftenen tager Hippien og jeg til Fnac Live-festival og ser Balthazar gratis ved Hotel de Ville - det glemte jeg helt at tage med på min liste. Jeg forestiller mig, at det er lidt Malmöfestival-agtigt og glæder mig faktisk ret meget. Søndag kunne jeg forestille mig, at det blev til noget med Parc de la Vilette - Elvis fablede løs om vandcykler i går, og mon ikke man kan finde sådan nogle derude? Det skal jeg i hvert fald lige have undersøgt.

Nå, det blev det rodede indlæg. Lige hvad jeg trængte til at vække mig igen (sammen med en espresso, of course). Så klarer jeg lige tre timer mere på kontoret. :)

Den nye tagterrasse på toppen af Illum - seriøst, go there! Bedste pizza i årevis...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar