onsdag den 22. april 2015

Puttehjælp søges!


Nu skal jeg ikke gøre det værre, end det er. Sammenlignet med for bare få måneder siden, går putningen af Elvis rigtig godt. Hans seng står stadig i vores soveværelse, men han sover i den hele natten. Han kravler endda selv op i den om aftenen med et glad "Ja!", når alle puttedyrene spørger ham, om han vil komme og læse godnathistorie med dem? Vi læser to godnatbøger, synger en sang (hvis jeg kan ramme én, som han faktisk gider høre - ellers får jeg det at vide!), og så slukker vi lyset og siger godnat.

Men altså. Derefter går der lidt selvsving i det. Elvis er DYBT afhængig af at holde i hånd! Han ligger og piller og roder ved min hånd og fingrer og går fuldkommen i selvsving. Formaster jeg mig til at forsøge at liste hånden væk, siger han højt "Hååååånd" og kravler efter den. Den kan ikke erstattes af hverken bamser, sutter eller dynen - der skal være håååååååånd. Vågner han om natten, er der også brug for hånd, så sover han videre.

Hippien elsker det. Han synes, det er så hyggeligt, at han ligger og holder fast. Jeg kan godt se, hvad han mener, men jeg bliver stadig små-irriteret efter en stund. Den der konstante pillen mellem mine fingre er bare ikke liige mig. Og så synes jeg ikke, det er helt holdbart ift. at 1. få ham flyttet ind på hans eget værelse igen, og 2. lære ham at falde i søvn uden at vi er i rummet.

Det er også blevet et problem ift. at sove lur - vi kan simpelthen ikke få ham til at falde i søvn i klapvognen mere, fordi han både vil have vognen til at køre og kræver hånd. Det kan man ikke! Jeg har forsøgt forgæves de sidste par weekender - hver gang ender det enten med en droppet lur eller at vi må tage hjem og putte indenfor, og det er altså lidt ærgerligt nu, hvor vejret er så godt!

Hvordan får vi ham vænnet fra den hånd? Helst uden at han mister al tryghed. Er der nogen, der har gode forslag til en god substitut - eller skal vi bare tage en kold tyrker? Jeg tænker i så fald, at så skal vi simpelthen tage kampen med at gå ud af rummet - hvis vi er der, kan vi ikke tage hånden fra ham.

4 kommentarer:

  1. Simone // sjovmedfars.dk24. april 2015 kl. 14.00

    Jeg tror du skal tage en beslutning, enten accepterer du nuværende situation og prøver at lade være med at være frustreret over (ja, ved godt det er pissesvært, kender alt til putteproblemer) eller også prøver i en kold tyrker, men selvfølgelig går ind til ham når han er ked af det. Man kan jo altid prøve og droppe det, hvis det slet ikke går :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eller også finder du en kunstig arm som substitut, hehe. Håber, det løser sig, og seriøst, hvis der er en ting, som udløser retten til et stort glas rødvin, så er det, når putningen trækker tænder ud - og en masse andre ting også, selvfølgelig :-)

      Slet
    2. Hvor køber man en kunstig arm? Seriøst? Ej, du har jo ret... Både mht. rødvinen og med bare at resignere og acceptere.
      PS. Jeg ELSKER dit blognavn!

      Slet
    3. Haha, det ved jeg sgu ikke, men det må kunne lade sig gøre! Og tak skal du have ��

      Slet