fredag den 1. august 2014

Hvad er dit liv værd?


 Fra forleden, hvor Snubsen havde rendt rundt med et stort grin og tungen ud af munden hele dagen. Da vi så prøvede at fange det i PhotoBooth, ville han selvfølgelig ikke. Så hej, Knold og Tot - og Skeptisk Baby. Mor og far er skøre...


Okay, det var en meget filosofisk overskrift, men mit spørgsmål er faktisk helt materielt. Har du nogen klar fornemmelse af, hvad ALLE dine ting er værd?

Jeg havde ikke. Jeg har selvfølgelig en indboforsikring, men den er helt klart fastsat efter skøn. Men så er der den der flytning til Paris. Sådan en flytning af hele ens liv til et andet land kræver flyttefirma og ikke mindst forsikring. Og så er et samlet skøn pludselig ikke nok.

I aften har Hippien og jeg derfor været hele lejligheden igennem og lavet en laaaaang liste med alle ting på - eller i hvert fald så godt som. Vi er helt nede i detaljen med 8 æggebægre, men til gengæld har jeg slået alt tøj og sko sammen, bortset fra lige mine dyre designerkøb. De fik en liste for sig - de skal satme være forsikret!

Jeg skal hilse og sige, at det er en svær opgave. Man. Har. Så. Meget. Lort. For nu at være helt ærlig. Og hvor detaljeret skal man være? På sin vis burde man sikkert skrive helt ned til "12 fyrfadslys", meeeen... Det blev det i hvert fald ikke herfra.

Jeg er pænt flad nu, men nu tror jeg da, at vi har levet op til kravet. Knock on wood! Så er det en ting til, der kan krydses af på listen.:) I dag har vi også bekræftet vores kommende au pair - det føles SÅ godt.

Snubsen tog meget fint hensyn til vores store katalogiseringsopgave og faldt i søvn på sofaen kl. 18.15. Men lur mig, om han så ikke også vågner kl. seks i morgen tidlig... Det er næsten oplagt, ikke? Nå, men det vil jeg ikke tænke på nu - nu står den på god rødvin og et par plader på anlægget sammen med kæresten-min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar