søndag den 17. august 2014

Afskedsmiddag


Som sagt var jeg fredag aften ude at spise med mine tre dejlige veninder fra studiet. Det lykkedes os faktisk at klemme en afskedsmiddag ind - og vi kom frem til, at det var første gang siden marts 2013, at det havde været bare os fire uden mænd og børn. Det er jo helt vild. Vi har alle fire fået børn (biologisk eller som bonus) i løbet af 2014, så der har været store omvæltninger! Og netop derfor var det virkelig befriende bare at være os fire igen - også selv om vi talte rimelig meget om børn...;)

Vi var på restaurant Kjøbenhavn - jeg indrømmer blankt, at jeg er blevet præget af de mange blogs, der har skrevet om stedet. De har solgt det godt! Men det var virkelig også godt. Sindssygt lækker mad og vin! Vi tog deres "Kanalrundfart" og fik lov til at prøve fem retter og et udvalg af vin dertil - super fedt. Betjeningen var lidt i den anden ende - vores tjener havde prøvevagt, og han lagde ud med at smadre et champagneglas. Så er bunden lige som lagt for nervøsiteten, og nej - det spillede ikke rigtig. Men det var med store smil og god stemning, så pyt med det. Vi døde jo ikke af at bede om alting to gange...

Bagefter smuttede vi over på en tapasbar og delte lige en ekstra flaske cava, og lige pludselig var klokken et. Det er længe siden, en aften er fløjet sådan for mig. Det var virkelig rart!

Men helt ærligt - det var virkelig også rart at komme hjem i en stille lejlighed, hvor begge mænd sov sødt. Åhh, hvor er jeg heldig - også selv om det føltes lidt bittersødt at cykle hjem gennem København. Jeg kommer altså til at savne byen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar