tirsdag den 8. december 2015

Jeg overlevede!

Og ja, det lyder faktisk helt åndssvagt - for selvfølgelig gjorde jeg det. Men I ved, hvad jeg mener. 11 dage væk fra min familie, og vi klarede det allesammen. Det var en sindssygt spændende tur, men det bedste var nu stadig at komme hjem igen. Årh, hvor jeg savnede til sidst. Det var særligt hårdt, da mine chefer tog hjem efter seks dage og jeg i stedet tog videre til Shanghai. Pyh altså. Men det gik. :)

Hvis vi lige ser bort fra det der savn, så var der jo altså også lyspunkter ved at være af sted. Jeg fik trænet rigtigt for første gang i tre år, og jeg nød det! Avenged Sevenfold i ørerne, nyt træningstøj på og udsigt over hhv. Hong Kong og Shanghais mange lys. Det var fedt! Det gad jeg altså godt gøre mere af i min hverdag igen...

Meget mod min vilje endte vi jo med at tilbringe weekenden i Shanghai (i gråvejr med regn og 10 grader...)  i stedet for Hong Kong (med solskin og 25 grader...). Jeg har været i Shanghai før, så jeg ville hellere have set lidt mere af Hong Kong. Men sådan var det nu engang. I weekenden tog vi derfor på sightseeing i Hong Kong og jeg tog nogle fine billeder fra den gamle by, bl.a. af en flot stendrage. Da jeg senere var tilbage på hotellet tjekkede jeg så mine billeder tilbage fra 2007, og ja - jeg havde fotograferet samme drage før. Flot altså...

Kina er virkelig et anderledes land også arbejdsmæssigt, men det var ekstremt spændende at få lov til at interagere med dem. Det er der ikke mange i mit firma, som har haft mulighed for. Jeg fik heldigvis lidt ekstra point, da det gik op for mine kinesiske kollegaer, at jeg ikke bare var delvist kinesisk (via min oldemor), men også kunne svare positivt på spørgsmålet, om vi stadig opretholdt kinesiske traditioner i familien - de havde vist aldrig før mødt en vesterlænding, som spillede mahjong! Det var alligevel pænt sejt.

Men nu - nu er det Paris igen og lige om lidt er det juleferie. Jeg glæder mig helt vildt! Vi tager forskud på ferien på fredag, hvor jeg tager fri og vi skal i Disneyland. Jeg tror muligvis, at jeg glæder mig mere end Elvis, selv om han nu også er ret hooked på at se, hvor Mickey Mouse bor!

Og ja - som I vist kan fornemme, så prøver jeg at genoplive bloggen lidt. Noget positivt er der altså kommet ud af, at Paris blev udsat for terror, og jeg derfor følte mig nødsaget til at skrive lidt. :)

Shanghai by night - jeg synes, Eiffeltårnet burde kopiere de fine farver!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar