mandag den 21. december 2015

Den aften jeg dumpede i Paris

... Altså som i faget "Paris", ikke?

I lørdags var jeg på min første rigtige bytur i Paris (og i årevis i det hele taget...) sammen med min kusine, min fætters kæreste og min kusines veninde. En gruppe smukke, blonde kvinder midt i tyverne og så lige mig, den gamle, kiksede mørkhårede kusine. Nu overdriver jeg selvfølgelig lidt, men en snert af sandhed er der nu i det. Jeg havde en fantastisk aften (og en knap så fantastisk søndag - pyyyh altså...), men jeg var simpelthen så meget ude af min comfort zone. Så meget, at jeg faktisk fandt det ganske underholdende.

Jeg er bare ikke skabt til natklubber. For det første er der jo min øjensygdom som gør, at jeg slet ikke kan orientere mig og følge med. For det andet er musikken og hele konceptet bare ikke rigtig mig, og har aldrig været det.

Vi startede med drinks og hygge på pigernes hotelværelse, hvorefter vi fangede en Uber til Maison Blanche - en meget upper class natklub på Avenue Montaigne. Min kusines tyske veninde kendte en af promoterne derinde, så det var noget med, at vi kom uden om køen, kom op i VIP-afdelingen og fik et bord og gratis drinks hele natten. Så har man da prøvet det med. Men ja - jeg dumpede tydeligvis...

Jeg havde hvidt tøj på! Oh shit, ingen lille sort kjole... Jeg følte mig ellers ganske fin i min silkekjole fra Storm og Marie, men det var altså en fejlvurdering. I Paris SKAL man jo gå med sort. My bad...

Jeg havde flade sko på! Den var endnu værre... Vi havde været ude at shoppe tidligere på dagen, hvor jeg havde haft hæle på, så jeg var træt i fødderne, da jeg listede ud igen om aftenen, mens Hippien puttede, og derfor var jeg hoppet i ballerinaer. Well, big mistake. Den eneste anden, som havde flade sko på den aften, var klubbens husfotograf. Ups. I'm such a rookie.

Det er altså en mærkelig verden - overfladisk og fjollet. Så står man der omgivet af smukke kvinder (70% af selskabet) og med enkelte suits-fyre siddende rundt omkring, og det hele handler om at se godt ud og skaffe sig selv gratis drinks. I don't get it. Men mit selskab var fantastisk, og vi havde det super sjovt sammen, hvilket trods alt var pointen. Jeg foretrækker nu stadig de hjemlige aftener med god vin og mulighed for at snakke sammen. Det er det, jeg siger - jeg ER blevet gammel!

Min smukke, svenske kusine - det er vildt, som dørene åbner sig, når man siger, at der kommer en gruppe svenske piger! Jeg holdt lav profil med min danske baggrund...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar