torsdag den 2. juli 2015

Sommerferieplaner

Så! Mens Hippien sidder og streamer koncerter fra Roskilde Festivalen og heden stadig bager udenfor (op til 39 grader denne uge), så vi har både åbne vinduer og gang i blæseren, har jeg fået styr på det sidste til vores sommerferie. Overnatningerne har været booket i et stykke tid, men nu har jeg så også fået billejen på plads. Yes mand!

Vi har talt meget om, hvad vi skulle gøre mht. sommerferie i år. Skulle vi tage til Danmark og se familien - måske endda camping på Tunø igen? I sidste ende kom vi dog frem til, at det ville være decideret fjollet ikke at udnytte ferien til at få set lidt af Frankrig. Danmark løber jo ingen vegne, men det ville være rigtig dumt at flytte tilbage til Danmark om et par år og indse, at vi slet ikke havde været på opdagelse i Frankrig!

Vi har derfor booket 10 overnatninger, fem forskellige steder i omegnen af Paris. Vi vil selvfølgelig gerne ud af byen, men vi gider ikke at bruge al tiden på at køre fra sted til sted. Så hellere kun have kort mellem stederne, men så have tid til at udforske området på vejen. Vores rute kan ses nedenunder - fra Dijon til Tours og så hjem igen. Jeg glæder mig sådan til at opleve Loiredalen - de fine slotte og den gode vin.


Noget af det, jeg dog glæder mig mest til, er til at overnatte de forskellige steder. Vi er gået lidt amok på AirBnB og har booket de særeste steder - fra en bjælkehytte i en nationalpark over små bed and breakfasts in the middle of nowhere til en mærkelig kugle oppe i en trætop! Det bliver godt nok interessant - især det sidste og især at få Elvis med op af net"stigen". Vi bliver hvert sted to nætter, så der burde være tid til bare at slappe af ved de tilhørende pools (alle steder undtagen nationalparken) og opleve området. Det bliver så godt!! Nu må det bare gerne snart blive slut-august.


Inden vores Tour de France tager vi dog også lige en smuttur til London for en weekend - mit arbejde kunne skaffe billige togbilletter, og når det kun tager to timer fra Paris, ville det jo være dumt at lade være. Det glæder jeg mig godt nok til! Der tager vi Sarah med, så Hippien og jeg også kan tage på pub om aftenen.

Nå ja, og så smutter vi i øvrigt til Danmark i næste uge. Elvis skal have nyt pas, og det kombinerer vi med en uge på besøg. Jeg er lidt ærgerlig over, at det betyder, at vi misser Bastilledagen d. 14. juli, men det er der ikke noget at gøre ved. Det var nu engang smartest at udnytte de to fridage til at rejse.

Det bliver en god sommer. Det er en god sommer! Men det er godt nok varmt...

1 kommentar:

  1. Åh, dejlige sommerfotos! God ferie :D

    - Anne
    www.venterpaavin.blogspot.com

    SvarSlet