lørdag den 25. juli 2015

Om at være langt fra familien...

En af de ting, jeg har tænkt meget over i forbindelse med, at vi er flyttet herned, er hvordan det vil påvirke Elvis' forhold til hans familie. Vil han kunne skabe bånd, når vi er så langt fra dem i hverdagen?

Indtil videre har svaret været klart JA! Kombinationen af faste Skype-aftaler, flere besøg fra både farmor og mormor og så det mere intensive samvær, når vi bor hos familien, når vi er i Danmark, har gjort, at han har helt og aldeles styr på sin familie og ofte taler om dem. Det er rigtig dejligt.


For at støtte endnu mere op om det, har jeg fået lavet en personlig familiebog til Elvis med billeder af hans forældre, bedsteforældre, oldeforældre, onkler og tanter, fætre og kusiner. Jeg fandt den på Etsy og betalte aaaalt for meget for at få den sendt fra USA, men den er så fin og i virkelig lækker kvalitet.

Elvis er allerede rigtig glad for den og bladrer meget i den og taler om, at "faos finger gået i stykker" og peger på "onkel Doffen". Det er en fornøjelse og en fin måde for os at tale om dem derhjemme.

Som sagt var leveringen på denne her lidt pebret, men hvis I kender til noget tilsvarende produceret i Europa, må I endelig sige til! Det kunne være så fint med flere af den slags bøger.


----------------

Lige nu nyder vi en stille lørdag morgen. Hippien sover ovenpå en bytur, og Elvis og jeg sidder hånd i hånd og ser Løvernes Konge. Vi har lige spist morgenmad, hvor Elvis ved hver skefuld havregrød kiggede forsigtigt over på mig og spurgte "Denne her god?" for at sikre sig, at den ikke var varm. Det er sådan nogle småting, som bare får det til at boble over med kærlighed i mig. Han er simpelthen så skide sød!

I dag skal vi ud og leget turister i byen sammen med nogle venner, og i morgen skal vi op til Champs Elysees og se Tour de France-afslutningen. Jeg er ikke fan som sådan, men det bør man næsten ikke gå glip af. Heller ikke selv om de lover regn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar