søndag den 28. juni 2015

Summer in the city

Så gik endnu en weekend - endnu en af den slags, hvor jeg leger single mom. Det er jo hårdt, men godt nok også  givende! Forstå mig ret - jeg elsker, at Elvis har både sin mor og far til daglig (og så sandelig også, at mor og far har hinanden...), men jeg kan virkelig godt forestille mig, at det skaber et helt særligt bånd at være alene med sit barn på fuld tid. Når det så er sagt, så er jeg altså hammer træt nu!

Det har været fantastisk sommervejr i Paris, så vi har fået weekenden til at gå med...

... at smutte på aftentur efter aftensmaden, fordi vejret bare indbød til en is!
... at øve på den nye løbecykel; Elvis er en meget forsigtig lille fyr, så det går ikke ligefrem hurtigt, men så længe han synes, det er sjovt, er alt godt.
... at henholdsvis sove lur/læse bog i parken i 1,5 time. Aaaah!
... at bruge virkelig lang tid på virkelig mange legepladser. Hyggeligt nok, men den mentale stimulation er godt nok ikke i højsædet!
... at se tre-fire Disney-film. I teorien. I praksis faldt jeg i søvn hver gang - også her til aften kl. 20!
... at være på langtur til vores elskede Jardin d'Acclimatation, som virkede som en fantastisk idé i dag, da der er forskellige områder med vand til at afkøle ungerne, men som i praksis var proppet med skrigende unger og en utilpas Elvis, som nægtede at lege i vandet. Nå, men der var jo som altid gynger, så det var stadig en super dag...
... at forsøge at finde frem til, hvor langt jeg er nået i Grey's Anatomy. Indtil videre har jeg spolet ca. fire hele sæsoner over!
... at arbejde på at få styr på billeder, så jeg kan bestille denne her til Elvis. Hans familie er bare for stor, og vi har for få fælles billeder til at kunne begrænse det til 12 billeder. Problematisk... Hvis I kender til andre steder, hvor man kan bestille sådan én, tager jeg gerne imod tip - tydeligvis helst med lidt flere sider!
... at drikke kold hvidvin og snuse min unge i håret. Fuldkommen fantastisk!

Nu sover drengen - i sin egen seng på trods af, at jeg tilbød ham fars plads i den store seng - og min plan var egentlig at kaste mig over regnskab og budget. Men jeg er smadret. En lang dag ude i 30 grader er faktisk ret hårdt, og i nat var en mærkelig nat, hvor der hele natten lød en røgalarm/bilalarm ude fra, og hvor den lille, ca. 8 årige indiske (-ish) pige fra nedenunder ringede på kl. 01.30 for at få åbnet porten! Wtf? Det vækkede selvfølgelig Elvis, som så sov videre ovre hos mig. Anyways, my point being: Regnskabet får lov at vente - jeg smider mig med Ben & Jerry's og Grey's Anatomy!


(Nu skriger de og smækker med dørene nedenunder - hvad I alverden foregår der?? De plejer ellers at være så søde og stille og rolige!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar