mandag den 27. juli 2015

Sikke en dag...

Jeg holder det næsten ikke ud - så er det sagt! Arbejdet altså. Holder det ikke ud - sådan helt fysisk.

For en måneds tid siden flyttede vi kontor. Fra en lille, mørk 70'er beige bygning til en stor, lys bygning. Helt sikkert - troede jeg. Og ja, vi har fået mere plads; et stort, åbent kontor. Og ja, vi har fået adgang til tilstrækkeligt mødelokaler, hvilket har været tiltrængt. Men jeg savner godt nok det gamle nu!

Det er noget så basalt som defekt air condition, som ødelægger det hele. Da der for et par uger siden var 40 grader i Paris, virkede air conditionen ikke, så vi havde 40 grader på kontoret. Nu er temperaturen faldet til 19 grader udenfor, men air conditionen virker og kan åbenbart ikke slukkes. Så i dag var der - og jeg overdriver ikke - 15 grader og stærkt træk på kontoret.

Jeg har frosset som en gal hele dagen. I et par timer satte jeg mig et andet sted, men jeg manglede mine ting ved mit bord, så måtte vende tilbage. Det var rædselsfuldt.

For varmt eller for koldt - begge dele er simpelthen uforligneligt med at sidde og koncentrere sig i 9-10 timer foran en computer. Det er da også et under, at jeg ikke er blevet syg!

Da jeg kom fra arbejdet i dag, var jeg helt stivfrossen og i åndssvagt dårligt humør. Bare sådan rigtig ubehageligt tilpas. Heldigvis hjalp et varmt karbad og et koldt glas hvidvin, og nu går det ok igen. Hippien er ved at putte Snubsen, og snart skal vi forhåbentlig se et par afsnit Orange is the New Black. Jeg er endda blevet varm nok til at overveje lidt Ben & Jerry's senere, så det går jo alt sammen. Jeg skulle bare lige brokke mig!

Men helt ærligt, brok til side - er det ikke lige absurd nok? Det er da ikke acceptable arbejdsvilkår? I morgen tager jeg vintertøjet med på arbejde, for jeg klarer det vitterlig ikke én dag til. Danish viking eller ej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar