mandag den 15. juni 2015

Ugen der gik: Hverdag i Paris

Pyh, så er hverdagen da virkelig startet igen. Sidste uge fløj simpelthen af sted. Mit arbejde er tilbage på fuld kraft efter en meget stille maj måned, så selv i fredags, hvor vi ellers alle havde fået eftermiddagen fri pga. flytning, var jeg nødt til at blive hængende til kl. 20. Elvis begyndte i vuggestue, så der har været genopstandelsen af en masse af de gamle arbejdsopgaver, som følger med det – som f.eks. at få navn på alt hans tøj! Det var så det, jeg brugte min lørdag aften på... (I det mindste med Sex and the City på skærmen, imens jeg sorterede tøj og strøg navnemærkater i...). Der var endnu et bake sale på jobbet, og fordi min banankage vandt konkurrencen sidste gang, var jeg selvfølgelig presset til at bage den igen. Ved midnatstid mandag aften. Nå ja, og så kom der jo en ny sæson af Orange is the New Black online i fredags, som vi selvfølgelig også skulle i gang med. Alle de små ting, som definerer en hverdag og alt i alt altså absolut ingen tid til blogging!

Sommeren er rigtig kommet til Paris med 25-30 grader hver dag, så derfor valgte vi selvfølgelig at spendere hele weekenden indendørs... Ej, det passer ikke helt. Lørdag morgen var jeg uvant tidligt ude af døren med Elvis, og derfor opdagede jeg, at der var loppemarked lige rundt om hjørnet. Mega hyggeligt! Så Elvis fik tre nye legetøjsdyr, og jeg købte spontant en globus. Jeg er helt vild glad for det køb – den står så fint i stuen, og Elvis og jeg har allerede brugt lang tid på at sidde og tale om, hvor tigeren bor. Det er så hyggeligt! Selv om det nok er mere held end forstand, så har han faktisk tre gange præsteret at pege på Amazonas og sige, at der bor krokodillen, lige som Løven bor i Kenya. Men tigeren bor godt nok ofte i Australien ifølge ham... Jeg synes, det er en rigtig god ting at sidde og snakke om, men det sætter også lidt krav til, at jeg får tjekket lidt op på, hvilke dyr der hører til hvilke kontinenter. Ikke min stærkeste side...

Efter loppemarkedet smuttede vi i vores lokale variant af Silvan, og jeg fik købt pottemuld, altankasser og blomster (okay, ikke hos ”Silvan”, men hos blomstermanden), så da Elvis sov lur, fik jeg endelig lavet udsmykning til vores franske altaner. When in Rome... Det ser så fint ud, selv om jeg vist skal have fikset en mere!

Om eftermiddagen smuttede vi så i IKEA, hvor Elvis udpegede senge i udstillingsområdet til alle vores venner og vi fik købt nye reoler ind, og søndag gik så med at samle møbler, rydde op og omrokere. Og så gik den weekend. Oh well, der kommer en ny om fem dage, og den bliver rigtig god! Snubsen fylder to år på fredag, og samme aften kommer nogle af vores bedste venner på besøg og bliver i fem dage. Jeg glæder mig helt vildt!

1: Vi havde Kids Day på arbejdet, så Elvis var selvfølgelig lige forbi og agerede receptionist.
2: Efter en lang, varm dag på kontoret, er der altså ikke noget bedre end velafkølet rosévin og så en Snubs på skødet!
3: Min nye altankasse - er det ikke fint?
4: Elvis har altid nægtet både hat og solbriller, men i lørdags lykkedes det mig at finde nogle, der blev accepteret! Solbrillerne er dog lidt for store, men de ligner mors, og så er de ok.
5: Den nye globus og en ny vinylreol - så er både Hippien og jeg tilfreds.
6: En meget koncentreret Snubs i natdragt fra Magic Robes. Jeg har lige købt to nye natdragter, og så er det egentlig blevet for varmt til dem. Hrmpf!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar