tirsdag den 29. juli 2014

Tordensnak - om musik og dyr


Jeg tror, at mor synes, jeg er blevet en stor dreng. Hun går i hvert fald ikke så meget op i mine månedsdage længere. Men hvis det er sådan, vi leger - og jeg elsker at lege! - så snupper jeg bare computeren, når jeg har noget at sige. Basta!

I dag vil jeg snakke om mine to yndlingsting - dyr og musik.

Er I klar over, hvor søde dyr er? De er bløde og søde og man kan kysse dem på snuden. Eller i hvert fald prøve. De stikker ret tit af fra mig, når jeg gør det... Jeg elsker alle dyr! Særligt hunde - hunde er det bedste. Nogle gange glemmer jeg helt, at jeg er sur eller ked af det, hvis der kommer en hund. En vo-vo-vo! For det meste får jeg lov til at komme hen og sige hej til den, og så bliver jeg så glad. Desværre skal de altid videre eller vi skal hjem eller sådan noget andet dumt, og så går hunden. Øv, hvor kan jeg blive trist. Jeg vil allerhelst have den med hjem, men det må jeg åbenbart ikke.:(

Ellers kan jeg ret godt lide go-go-go'er (høns...), mmmm-mmm'er (køer...), pffff'er (heste...) og geder. Allesammen dyr, som jeg har fået lov til at lege med i sommerferien. Det er så fedt! Hvis jeg kunne vælge, så var jeg helst uden for heeeele tiden sammen med en masse dyr, et par gyng-gang'er og en bold. Så behøver jeg ikke mere.

Eller nårh jo... Musik! Jeg elsker musik! Det har jeg faktisk altid gjort. Vi har rigtig mange gar'er (den seneste version af ordet guitar) derhjemme, og jeg har også min tromme, så jeg har lavet min egen musik altid. Men jeg er virkelig begyndt at sætte pris på andres musik. Det er så dejligt at danse til! Nogle gange glemmer jeg helt den leg, jeg er i gang med, hvis fjernsynet er tændt, og der kommer en reklame med god musik. Mine yndlingsreklamer er derfor den der bil-reklame og den der hotel-reklame. Mor siger, at sangene hedder "Gunshot" med Lykke Li og "Never" med All The Luck In The World. I går aftes, da jeg skulle have aftengrød - som jeg i øvrigt altså overhovedet ikke gad spise - fik jeg lov til at se de to musikvideoer i stedet for Big Bugs Band eller de andre børnevideoer, jeg plejer at se. Det var så fedt! Så fik jeg lige de fulde sange. Så i stedet for at spise grød, sad jeg og rockede, indtil jeg blev ret træt. Det var faktisk en ret dejlig måde at falde til ro på.

Far siger altid undskyld til mor, når jeg flipper allermest ud over noget musik. Jeg tror nok, han er bange for, at jeg bliver musiker lige som ham. Jeg kan ikke se problemet (og det kan mor heller ikke!) - min far er sej, og musik er sejt, så alt er godt.

Kan I have en dejlig dag!

//Hr. Snubs


Ingen kommentarer:

Send en kommentar