tirsdag den 1. juli 2014

Rutine - snydt igen!

Hallooo...

Det har sgu været en lidt tung tid herhjemme i forhold til putning på det sidste. De der dage, hvor vi kunne lægge Snubsen kl. 19.20 og kl. 19.30 sov han, er long gone. I stedet har vi haft en lille dreng, som bare ikke kunne finde ro, og som derfor har været aaaalt for længe oppe og også sovet dårligt efterfølgende. Vi har lavet så mange krumspring for at få ham til at sove - det må have set helt latterligt ud udefra.

Jeg har ikke tal på, hvor mange gange jeg har sunget "Elefantens Vuggevise". Hvor mange gange, vi har sagt godnat til guitarerne, billederne og hele verden. Hvor mange gange, vi har givet op og har taget ham ind i sofaen igen. Hvor mange gange han til sidst er faldet omkuld på en af os og er blevet båret i seng - ofte på den forkerte side af kl. 22.

Det er noget være sjusk for at sige det lige ud. Jeg bliver sgu en dårligere mor af slet ikke at have noget tid om aftenen til mig selv og min kæreste! Og Snubsen bliver en mere utilpas dreng af at komme så sent i seng.

Men det er har nok været vores egen skyld, for rutinerne er nu engang røget sig en tur, og så bliver Hr. Snubs forvirret.

Så fra i går skulle det være slut! Der skulle nye rutiner på bordet.

Fælles aftensmad kl. 18 efterfulgt af badetid, stille legetid, aftengrød til Big Bugs Band (verdens bedste YouTube-videoer - se dem!), lidt mere stille leg, natflaske og putning til stille musik og så ind i seng.

Og det virkede! Skide godt, faktisk. Drengen sov fem minutter i otte, og der havde ikke været noget brok. Yes, mand!

Så det skulle da afprøves igen i aften. Troede jeg. I praksis gik lillesnubsen omkuld på mig kl. 18.30 lige efter aftensmaden. Det havde vist været en lidt lang dag med vuggestue og vaccination...

Vi prøver bare igen i morgen, ikke? Også selv om det derefter bliver sommerferietid og alle rutiner ryger en tur igen-igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar