torsdag den 1. december 2016

I øvrigt #14

... bliver jeg så misundelig af at se alle de fine pakkekalendre, som folk (altså voksne!) poster på Instagram. Iiih, jeg vil også have én...

... er nissen langt om længe flyttet hjem hos os, og Elvis skriver breve i lange baner til ham og sidder tålmodigt og kigger på døren i håb om, at nissen vil titte ud. Det er så sødt, altså.

... virker Elvis heldigvis til at være meget glad for min erstatningspakkekalender til ham i år (det blev den med StarWars...), så alt er godt. Da han så den i morges, udbrød han straks "Se, dén har mormor husket at sende med nissepost!" - og det siger vi så. (Jeg har haft forklaret den manglende pakkekalender med, at mormor var kommet til at sende den med menneskepost i stedet for nissepost...)

... var vi i sidste weekend til julebasar i den danske kirke - og sørme om ikke vi løb med hovedpræmien i tombolaen! Så nu skal Hippien og jeg på weekend i Avignon til foråret - det er SÅ fedt at have en Frankrig-tur at se frem til!

... er Elvis for vild for tiden i forhold til mad - helt af sig selv er han pludselig begyndt at spise salat, og forleden bad han endda om en tomat, smagte på den og sagde "Nu kan jeg godt lide tomat". Fandme en sej dreng! Jeg mistænker skolen for at have rigtig meget indflydelse på det - er der noget, det franske skolesystem kan, er det at servere god, organisk og interessant mad til ungerne. Fire retter hver dag!

... er den børnehave, der har været en del i medierne de sidste dage, fordi de glemte et barn (!), selvfølgelig en af dem, som vi har skrevet Snubsen op til. Fuck. Jeg skal vist lige have ringet til pladsanvisningen...

... har jeg under to uger tilbage på arbejdet!

... var Black Friday og Cyber Monday en kæmpe succes for mig, set i lyset af, at jeg intet købte til mig selv; at jeg fik indkøbt alle de ting, Elvis manglede (flyverdragt skal der vist til i Danmark!); og at jeg nu kun mangler fire julegaver. At min far så bliver oversvømmet med pakkeleveringer lige nu, er en anden side af sagen...



6 kommentarer:

  1. Det er vel egentlig netop en fordel at vælge netop den børnehave. For der kan du da være ret sikker på dw ikke begår dwn fejl igen og at der kommer er øger fokus på om personalet er for pressede og så gøre noget ved der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan tænkte jeg også først - men så læste jeg i den artikel, jeg linker til, at det samme også skete for et år siden i den børnehave. Så er der jo ikke lige frem kommet forbedringer! Derudover viste en generel googling lige så mange anbefalinger som frarådninger - så nu har vi sat én på, som vi har en personlig anbefaling til. Det giver bare mere ro i maven.

      Slet
  2. Har læst at det er anden gang at de glemmer et barn!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis - det fik også vægten til at tippe for mig, for så kan man ikke bare sige "så sker det jo ikke dér igen!".

      Slet
  3. Pakkekalender er SÅ hyggeligt, og selvom vi er 20, 26 og 30 får vi stadig af vores mor :D

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. I er også nogle af dem, som jeg misundeligt har kigget over skulderen på på Instagram. :) Min mor har lavet til mig én gang som voksen, men nu er det de fire børnebørn, som får i stedet. Dammit, altså!

      Slet