søndag den 22. maj 2016

Weekend i Hong Kong

Endnu et hotelindlæg - denne gang fra mit hotelværelse i Hong Kong (på 12. etage - upgrade fra sidste gang!). Jeg fløj hertil fra Shanghai i går og har altså haft weekenden i Hong Kong. Helt klart et godt valg! Da jeg var her sidst i november, så jeg intet andet end kontoret, hotellet og et par restauranter, så weekenden har stået i sightseeingens navn.

Det var allerede sent på eftermiddagen, da jeg ankom i går. Turen fra Shanghai var rædselsfuld med det værste kaos i lufthavnen. Jeg trak "turistkortet" så mange gange for at komme hurtigt igennem immigrations og security, og alligevel var jeg kun inde på flyet fem minutter før planlagt afgang. I praksis blev vi så 40 minutter forsinket, fordi hele lufthavnen var i kaostilstand og rigtig mange passagerer kom for sent. Helt åndssvagt. Så da jeg endelig var kommet frem og havde tjekket ind på hotellet, var klokken allerede omkring to - og jeg var vel og mærket stået op kl. seks for at tage flyet! Derfor nøjedes jeg med at tage ind til Central Hong Kong, hvor jeg gik tur rundt i SoHo (og bl.a. fandt en fed lille ølbar, som havde Mikkeller øl - en ægte 'Vesterbro'!), inden jeg om aftenen tog en færge over til Kowloon og gik på aftenmarkedet på Temple St. Da mine fødder absolut ikke kunne mere, tog jeg en Star Ferry tilbage igen, denne gang til Wan Chai og så en metro tilbage til hotellet. Jeg ramte mit værelse kl. 21 og bestilte straks room service, som man kunne se på Instagram. SÅ tiltrængt!

I dag var jeg lidt mere vovelysten og tog på mission til Laundau Island for at se den store siddende buddha, som er derude. Det var en lang og varm tur, men det var mega fedt! Farvel til storby og hej til grønne bakker og kinesisk stemning. Virkelig cool, omend luftfugtigheden var slem. Ved firetiden var jeg tilbage på hotellet igen, og så brugte jeg resten af eftermiddagen ved poolen. Det virkede rimelig velfortjent.

Nu ligger jeg så også på min kæmpeseng med udsigt til de mest kedelige boligblokke - også i den grad urban view, nærmest helt ind i folks stuer. Jeg har lige været på den mest lokale thairestaurant, som helt klart ikke vandt på charmen, men til gengæld havde god mad og en pris på 74HKD for en rød karry med ris og en øl. Det er ca. 65 kr - kom ikke og sig, at jeg ødsler firmaets penge væk!

I aften står den på krimi og afslapning, inden det går løs med møder, møder, møder de næste tre dage. Og så er det hjem til Paris. Det glæder jeg mig faktisk ret meget til - savner de der to derhjemme...

Lidt billeder - kvaliteten er så som så, men det giver da et indtryk:

Nej, jeg er ikke blevet gråhåret over night - der sker et eller andet med lyset...










Ahh...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar