fredag den 13. maj 2016

Pinsepip

Altså vi er her stadig, ikke? Men først var der lige en weekend med besøg fra Danmark og så en skøn Kr. Himmelfartsferie i Lyon (jeg er helt vild med den by!) - og så tog Hippien til Danmark. Bum. Og på tirsdag når Hippien kommer hjem, tager jeg til Kina. Mere bum. Snubsen kommer til at have én af os hos sig hele tiden, men Hippien og jeg ser ikke hinanden i over to uger. Vi kører skiftehold. Det sucker, men that's life. And work...

Mens Hippien er af sted, er jeg så gået amok med praktiske gøremål. De der kedelige ting, som jeg har udskudt aaaalt for lange. Faktisk så længe, at det har kostet mig ca. 5000 kr til SKAT. Aaaauch!

I denne uge har jeg nemlig formået at:
  • Selvangive til Frankrig for 2015
  • Selvangive til Danmark for 2014 (inklusiv nasty restskat, som jeg jo egentlig godt vidste ville komme, men hvor jeg lige havde ignoreret renterne. Tak, SKAT...)
  • Samle bilag til den offentlige franske sygesikring for at få penge retur
  • Samle bilag til den private sygeforsikring for at få endnu flere penge retur

Kom ikke her og sig, at det er simpelt at flytte til udlandet. Argh, hvor har det trukket tænder ud. Men nu er jeg sgu (7-9-13) up to date. Det er jo helt vildt.

I aften tager Snubsen, vores au pair og jeg til fredagsbar i Den Danske Kirke. Det glæder jeg mig faktisk vildt til, stemningen i kirken er altid så god. Og så er det weekend! Lang weekend! Den kommer også til at gå med lidt praktiske ting, så som at få luget ud i Snubsen garderobe - han kan sjovt nok ikke rigtig være i str. 1½-2 år længere... Men derudover skal der også hygges, bare ham og mig. Jeg lurer lidt på en tur i akvariet eller i svømmehallen eller sådan noget. Vejret bliver ikke synderligt godt, så det ville være godt med en indendørs aktivitet.

Jeg håber, at I alle sammen får en god Pinse!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar