onsdag den 20. april 2016

Paris pit stop

Jeg er midt i forårets Extreme Travel Week, og lige nu er jeg lige hjemme og vende i Paris. Landede fra New York for tre timer siden og skal med et tog til Bruxelles om to timer. Tjuuuuhej! Men det er fint. Jeg fik sovet 6 timer på flyet fra New York til Paris (seriøst - hurra for business class! Også selv om det er lidt grænseoverskridende sådan rigtig at lægge sig til at sove midt i mellem en masse fremmede. Intimsfære sat på prøve!), jeg har lige været i et tiltrængt bad hjemme hos mig selv, kufferten er pakket om og nu er jeg egentlig klar til næste skridt af eventyret. Solen skinnede i New York, solen skinner i Paris og solen forventes at skinne i Bruxelles. Det er smukt.

De tre dage i New York var fantastisk. Hold nu op, hvor jeg elsker den by! Jeg kunne seriøst godt bo der, og jeg lægger allerede skumle planer... Godt nok savner jeg på mange måder Danmark, men hvis det kan kringles med et kortere eller længere ophold på New York-kontoret, så siger jeg altså ikke nej.

Det var 22 grader, da jeg ramte byen i søndags, og da jeg har været der en del gange før nu, valgte jeg bare at bruge dagen på at gå. Gå ned gennem Midtown, vandre The High Line og gå på opdagelse i Chelsea og Meat Packing District. Årh, det var fedt. Jeg mødtes også med en kollegas datter til en kop kaffe, og vi endte med bare at sidde og snakke i to timer. Det var så hyggeligt. Mandag morgen vågnede jeg kl. syv af jetlag, men det betød bare, at der var tid til en løbetur i Central Park og bad og morgenmad i ro og mag, inden arbejdet begyndte. Det var simpelthen optimalt. Jeg kunne ikke tænke mig et job, hvor jeg rejste hele tiden, men de her 1-2 gange om året synes jeg er helt perfekt. Det er SÅ spændende at få indsigt i nogle af de andre afdelinger af mit firma, og når det så kan kombineres med lidt eventyr, så bliver det ikke bedre.

Vidste I forresten, at Leonardo DiCaprio har en yngre og måske lidt mere klassisk amerikansk lillebror, som arbejder for mit firma? Haha, det var for vildt - jeg havde møde med en ung finance-gut, og han lignede Leo så meget, at jeg slet ikke kunne abstrahere fra det. Han faktisk både lignede og lød som DiCaprio. Crazy...

Nå, det var et sidespor... Nu står den som sagt på et par dage i Bruxelles på konference, og så bliver det Danmark! Jaaaaa! Bytur med veninderne fredag og så ENDELIG genforening med min Snubs og min Hippie lørdag. Jeg savner dem altså pænt meget...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar