mandag den 4. april 2016

Guldkorn #1

Det her indlæg har været undervejs længe - så længe at en del af disse guldkorn faktisk allerede har maaaange måneder på bagen. Men nu får I dem altså alligevel. (Hvis man virkelig ikke gider børnecitater, så er det her tidspunktet at lukke ned!)

Vi gik tur i en af Paris' gader, mig foran far og Elvis:
Elvis: "Elvis har en tissemand. Mor har en tissekonemand. Mor har en stor numse!"

På restaurant:
Mig: "Hvad skal vi have at drikke?"
Elvis: "Jeg vil gerne bede om vodka".

I Fnac. Elvis har lige hapset en ting fra selvbetjeningsbetaleren, så den nu er gået i fejl, og jeg har skældt ham lidt ud, fordi jeg havde sagt, at han skulle lade den ligge. Det bliver fikset, og da vi går derfra, kommer det helt stille fra Elvis "Undskyld, mor." Årh, smelte, smelte. (Det var første gang, han opfangede konceptet selv med at undskylde)

På Musée d'Orsay. Elvis har fået lov at få sin dinosaur med:
Mig: "Så skal du huske at fortælle dinosauren om alle de ting, du ser!"
Elvis stille hviskende: "Og der er et bord. Og der er nogle trapper. Og der er nogle mennesker".

Under aftensmaden sidder jeg og fortæller Claus om noget, der havde været meget besværligt på arbejdet. Elvis vil tydeligvis gerne deltage og bryder ind:
Elvis: "Det er strengt forbudt!"

Elvis er i bad og har lige fået vasket hår, hvilket han er meget utilfreds med. Han er heller ikke glad for ideen med efterfølgende vådt hår.
Elvis: "Jeg ser helt forkert ud!"

Elvis sidder ved middagsbordet og begynder spontant at sige "Da-da-da-da-da-da-da-da".
Mig: "Hvad søren, er du en baby? Du taler jo babysprog!"
Elvis: "Neeeej.... Jeg taler ikke babysprog, jeg taler drengesprog! Og Dory taler hvalsprog!"

Denne weekend, hvor jeg vist får sagt, at jeg er lidt træt.
Elvis: "Men du er ikke syg, du er græsk!"

Vi er til skattejagt i parken, og et af spørgsmålene, vi skal finde svaret på, er hvilken farve teaterets markise er. Elvis løber over med far og kigger, og vender så tilbage med svaret:
Elvis: "Farven på den store maracas er rød!"



Ingen kommentarer:

Send en kommentar