mandag den 11. april 2016

I øvrigt #5

... er foråret kommet til Paris, og i går tilbragte vi derfor dagen i bare arme i parken omkring Versailles. SÅ skønt!

... var vi selvfølgelig også på tur rundt på selve "kongeslottet". Elvis var meget fascineret af alle statuerne omend han mente, at alle de franske konger faktisk var Hanne Riffel fra Ramasjang Mysteriet pga. deres fine, krøllede hår. Nå ja, og halvdelen af dem var i øvrigt drenge og ikke mænd, fordi "de har jo ikke noget skæg, mor!"

... har Snubsen og jeg en on-going konflikt omkring farven gul. Elvis mener, at alt hvad der er gult, er grønt. Jeg starter altid med at tage kampen op, men ender så ud i "Du får ret og jeg får fred". Det betyder blandt andet, at der under højtlæsning af "Mis med de blå øjne" konsekvent skal korrigeres, så de andre katte har GRØNNE øjne og ikke gule. Men okay, Hippien er jo farveblind, så måske er der sket en sporadisk nedarvning...

... måtte jeg i samme spor fornyligt acceptere et nederlag omkring en GRØN (gul) bil. Jeg så åbenbart lidt trist udover nederlaget, for Elvis klappede mig på hovedet og sagde "Så så, tag det nu ikke så tungt, lille mor!"

... har jeg lige smidt min MacBook ned over min egen fod. AV for s**an!

... brugte vi i sidste uge en hel dag på skadestuen med Snubsen, som klagede over ondt i benet og nægtede at gå, men i stedet kravlede af sted eller krævede at blive båret. Når han endelig gik, haltede han markant, og det har han faktisk gjort i 2-3 uger nu. Well, seks timer, en blodprøve og en scanning senere var vi ikke det mindste klogere, men kan i det mindste udelukke infektion og større fraktur. På onsdag tager vi så en anden type scanning, og så må vi se, om det giver noget. I det mindste klager han ikke over ondt mere, men han halter stadig.:(

... var jeg i dag på den danske ambassade for at bestille nyt pas, fordi er ved at planlægge endnu en tur til Kina med arbejdet i næste måned, og det kinesiske visum kræver, at passet er gyldigt i seks måneder. Om ti dage har jeg derfor pas med mit "nye" efternavn. Uhh, det er altså lidt vildt!

... rejser jeg på søndag til New York med arbejdet. Det bliver en lyntur, hvor jeg har søndagen for mig selv i NYC, arbejder mandag og tirsdag og så flyver med midnatsflyet tilbage til Paris, hvor jeg derefter har et stop på 5 timer inden jeg skal fange et tog til Bruxelles. Nå ja, og to dage efter igen går turen så til Danmark! Tjuhej.

Louis d. et-eller-andet vs. Hanne Riffel - Elvis har jo faktisk lidt ret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar