tirsdag den 26. januar 2016

Gøg og Gokke i sneen

Stilheden herinde skyldes, at vi i skrivende stund befinder os i en hytte i Norge - 8 voksende og 3 børn! Vi er af sted med mon bror og hans familie, min far og så min svigerindes brødre og en veninde. Det er så hyggeligt, omend også noget af et gedemarket at holde styr på...

I går gik det faktisk overraskende nemt. Alle fik lejet skigear, og både Hippien og Elvis havde en rigtig fin første dag på ski nogensinde! Jeg brugte hele formiddagen sammen med Snubsen på børnebakken, men om eftermiddagen fik jeg så mulighed for at stå lidt selv. Helt super.

I dag var dog mildest talt en farce - det er åbenbart meget svært at holde styr på 11 par støvler og ski! Vi nåede i hvert fald langt om længe ned til foden af pisterne, da det så går op for mig, at jeg ikke har taget Elvis' støvler med, men i stedet hans ni måneder yngre fætters. Der er kun en størrelses forskel, men det gør altså alverden til forskel. Suk... Så min far måtte køre op til hytten igen og bytte over.

Efterfølgende lykkedes det os at komme med gondolen og op på toppen af bjerget. Mine støvler generede mig så en del, og da jeg så ikke kunne få mine ski til at klikke på, blev jeg overbevist om, at jeg havde fået taget min svigerindes støvler på i stedet. Så min bror tog turen ned af de sorte pister tilbage til hytten, hvor han hentede det andet par støvler og så tog op til os igen. I mellemtiden legede jeg med Elvis på et legestativ og var pænt bitter på situationen.

Da min bror så endelig kom tilbage, fandt jeg ud af, at jeg havde haft de rigtige støvler på hele tiden... Jeg tør godt sige, at jeg skylder en kvajebajer!

Resten af dagen var nu kanon. Hippien forbedrede sig markant og kastede sig ud på en blå pist i dag, og jeg stod slalom ned igennem nogle fine kegler med Snubsen højt hujende mellem mine ski. Mine lår piver nu, men mit hjerte bruser over af glæde over sådan nogle oplevelser.

Nu er det slappetid med en kold øl og så prøver vi en gang til i morgen. Denne gang har jeg nøje samlet vores gear ét sted...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar